Przykładowy dzień fazy 2.

Faza 2. diety przyspieszającej metabolizm – uważana za surową, choć ma też swoich zwolenników. To dzień, gdy jemy tylko proteiny i warzywa, pięć razy dziennie. I to się opłaca, bo jest to ten moment, gdy metabolizm dostaje niezłego kopa – po nasyceniu węglowodanami w fazie 1. i przed atakiem zdrowych tłuszczy w fazie 3. 

Śniadanie

Tradycyjnie jemy je maksimum pół godziny od pobudki. Przedstawiam wersję na słodko – beza z rabarbarem oraz wersję wytrawną – łódeczki z łososiem. Być może pomysł jedzenia łososia na śniadanie wyda Ci się szalony (chyba, że masz na koncie dietę Dukana ;-)), jednak warto się przełamać, bo to bardzo smaczne i sycące danie.

Dla jasności: jemy bezę lub łososia.

Do bezy z rabarbarem trzeba zjeść jeszcze jakieś warzywa (są podstawą sprawnego metabolizmu). Szkoda, że rabarbar nie jest dostępny przez cały rok i fajnie byłoby, gdyby jakiś producent pomyślał o mrożonym (był kiedyś nawet w Biedronce, ale tylko okresowo).

Wielkość porcji białka: 120 g mięsa lub 180 g ryby na posiłek główny oraz 60 g mięsa lub 90 g ryby na przekąskę. A co mają jeść wegetarianie i weganie? Zobacz tutaj. Porcje warzyw: najlepiej 2 szklanki warzyw do posiłku i szklanka do przekąski.

rabarbar-dieta-beza-metabolizm

 

lodeczki-losos-dieta-metabolizm

 

Przekąska

2,5-3,5 godziny pod śniadaniu pora na przekąskę, czyli znów białko i warzywa. Przedstawiony na zdjęciu indyk w ziołach powoli pieczony jest naprawdę smaczny – soczysty i aromatyczny. Do plastra indyka o wadze 60 g, jemy np. ogórek świeży lub kiszony, seler naciowy, czerwoną paprykę czy rzodkiewki.

indyk-w-ziolach-dieta-metabolizm

 

Obiad

Po kolejnych ok. 3 godzinach czas na obiad, np. wołowinę po tajsku z bazylią – uważam, że to jedno z najsmaczniejszych dań fazy 2., kompletnie nie smakujące dietetycznie. W fazie 2. nie są dozwolone kasze, makarony, ryż itp, a to co widzicie na zdjęciu, to małe oszustwo – makaron konjac, który ma 0 kalorii i jest produkowany z korzenia azjatyckiej rośliny.

Makaron konjac można oczywiście pominąć i zjeść samą wołowinę, do której warto dorzucić jeszcze jakąś surówkę czy trochę gotowanych warzyw, np. fasolki szparagowej czy brokułów.

wolowina-tajska-bazylia-dieta-metabolizm

Podwieczorek

Ok. 3 godziny po obiedzie czas na kolejną przekąskę i i może ona być identyczna jak pierwsza poranna przekąska, a ponieważ tutaj pokazuję jadłospis niejako wzorcowy, proponuję jaja nadziewane warzywami.

Jeśli chodzi o jaja, w fazie 2. można jeść same białka: trzy na posiłek główny lub jedno na przekąskę. A co zrobić z niewykorzystanymi białkami? Oto jest pytanie, a odpowiedź tutaj.

jaja-faszerowane-faza-2-metabolizm

Kolacja

I ostatni posiłek, ok. 3 godziny od podwieczorku to… oczywiście białko i warzywa. Proponuję błyskawiczną sałatkę z tuńczykiem.

slatka-z-tunczykiem-prosta-dieta-metabolizm

Napoje  w ciągu dnia

W każdej fazie obowiązują takie same zasady: należy wypijać codziennie tyle wody, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10, np. w przypadku 70 kg będzie to 2,3 litra.
Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa. Zobacz co jeszcze można pić na diecie.

Ćwiczenia w fazie 2.

Celem ćwiczeń w fazie 2. jest budowa mięśni. Dlatego wykonujemy wtedy trening siłowy, ćwiczenia z hantlami, na siłowni, przysiady, pompki czy tzw. brzuszki. Ćwiczymy przynajmniej raz w czasie fazy, przez 20-30 minut.

 

Zobacz także: 

Droga na skróty do poznania zasad diety:

  • E-kurs „Dieta dla początkujących”zobacz więcej
  • E-kurs „Jak w 14 dni zmotywować się do diety i ją rozpocząć”, czyli dieta dla początkujących + blok motywacyjno-psychologiczny – zobacz więcej

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.