Przykładowy dzień fazy 3.

3. faza diety przyspieszającej metabolizm w ogóle nie wygląda jak dieta i na dodatek jest najdłuższą fazą, bo trwa 3 dni. Najważniejsze stają się zdrowe tłuszcze, które jemy 5 razy dziennie, np. orzechy, awokado, oliwę z oliwek, pestki dyni i słonecznika. 

Śniadanie

Jak zwykle jemy je maksimum pół godziny od pobudki. Powinno składać się ze zdrowych tłuszczy, ziaren, warzyw i owoców. Opcjonalne można dodać białko, np. jajko. Ziaren jemy mniej niż w fazie 1., dozwolona porcja to pół szklanki ugotowanych. Jest też mniejszy wybór ziaren, niż w fazie 1., a wśród nich płatki owsiane, pęczak czy komosa ryżowa występująca w daniu na zdjęciu.

Jest to awokado z jajkiem i komosą ryżową i do tego śniadania powinno się jeszcze zjeść owoc dozwolony w 3. fazie, np. grejpfrut, brzoskwinię, szklankę borówki amerykańskej, wiśni czy malin.

Śniadanie w 3. fazie nie musi zawierać białka (jest oni opcjonalne), możemy zjeść np. owsiankę z tahini i borówką amerykańską (tak na marginesie jedno z moich najulubieńszych dań diety).

Zobacz także: Śniadanie w 3. fazie diety

 

awokado-jajko-dieta-metabolizm

 

Przekąska

2,5-3,5 godziny pod śniadaniu pora na przekąskę, która powina składać się ze zdrowych tłuszczy oraz warzyw, a opcjonalnie można też dodać chude białko. Można zjeść np. 1/4 szklanki orzechów laskowych czy włoskich + dowolną ilość warzyw. Idealną i bardzo smaczną przekąską tej fazy jest humus z selerem naciowym i/lub marchewką. Dozwolona porcja humusu to 2 łyżki.

Zobacz także: 30 pomysłów na przekąski w fazie 3.

 

Obiad

Po kolejnych ok. 3 godzinach czas na obiad, który tym razem składa się z protein, zdrowych tłuszczy i warzyw. Nie ma natomiast ziaren, gdyż faza 3. jest fazą niskowęglowadoną nie bez powodu – w tej fazie organizm ma spalać nasz własny tłuszcz, a nie cukry z pożywienia. Na zdjęciu znajduje się bardzo smakowity obiad kurczak balsamico z pieczonymi patatami. Do obiadu jemy też owoc, np. pieczony grejpfrut.

kurczak-balsamico-dieta-metabolizm

pieczony-grejpfrut-dieta-metabolizm

 

Podwieczorek

Ok. 3 godziny po obiedzie czas na kolejną przekąskę i tutaj mam przykład przekąski zawierającej białko, czyli sałatę z jajkiem.

salata-jajko-dieta-metabolizm

Kolacja

Po kolejnych 3 godzinach pora na kolację składającą się z protein, zdrowych tłuszczy i warzyw. Można opcjonalnie zjeść ziarna w ilości pół szklanki ugotowanych ziaren, np. pęczaku. Na zdjęciu: chili con carne z dynią. Do takiej kolacji warto zjeść surówkę, np. sałatę z ogórkiem, rzodkiewką, dymką i kroplą oliwy.

chili-wolowina-metabolizm

 

Napoje  w ciągu dnia

Dokładnie tak samo jak w każdej fazie: należy wypijać codziennie tyle wody, ile wynosi 1/3 twojej wagi podzielona przez 10, np. w przypadku 70 kg będzie to 2,3 litra.
Opcjonalnie: herbata ziołowa, kawa zbożowa. Zobacz co jeszcze można pić na diecie.

Ćwiczenia w fazie 3.

Powinny być rozluźniające i rozładowujące stres, czyli joga, ćwiczenia oddechowe, pilates, masaż czy dłuższy spacer. Ćwiczymy przynajmniej raz w czasie fazy, ok. godzinę lub dowolnie.

cwiczenia3faza-dieta-metbolizm

Zobacz także: 

Droga na skróty do poznania zasad diety:

  • E-kurs „Dieta dla początkujących”zobacz więcej
  • E-kurs „Jak w 14 dni zmotywować się do diety i ją rozpocząć”, czyli dieta dla początkujących + blok motywacyjno-psychologiczny – zobacz więcej

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.