Pyszne warzywa z piekarnika

Prosty, szybki i smaczny dodatek do wszelkich dań fazy 3. diety przyspieszającej metabolizm. Bez ograniczeń ilościowych.

16wrzesnia1

Składniki:

  • ulubione warzywa, u mnie: cukinia, cebula czerwona i papryka, ale mogą też być kabaczek, kalafior, brokuły, pomidory, marchew, por itd
  • oliwa z oliwek lub olej z pestek winogron,
  • sól, pieprz oraz ulubione przyprawy, np. oregano, bazylia, tymianek, itd
  1. Górną grzałkę piekarnika nagrzać do 220 stopni.
  2. Metalową dużą blaszkę posmarować cienko oliwą i posypać przyprawami.
  3. Warzywa pokroić na kawałki, cebulę na ćwiartki i ułożyć na blaszce.
  4. Blachę z warzywami włożyć pod górną grzałkę piekarnika na 15 minut.
  5. Po 15 minutach przewrócić warzywa na drugą stronę i piec przez kolejne 15 minut. Gotowe!

Wariant: przed podaniem posypać garścią pestek dyni.

Mój komentarz:
Ten sposób na warzywa znam już od dawna, a teraz świetnie wpasował się w dietę. Żałuję trochę, że nie miałam pod ręką więcej kolorowych warzyw (np. papryki żółtej i zielonej), bo byłby dużo lepszy efekt kolorystyczny. Niemniej bardzo polecam ten przepis – zapach wydobywający się z piekarnika jest nieziemski, a same warzywa przygotowane w ten sposób bardzo smaczne. Szczególnie smakuje mi w tej wersji czerwona cebula, która po upieczeniu staje się słodka. Tak przyrządzone warzywa można też podać jako dodatek do eleganckiego obiadu.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • T

    Wyglądają pysznie. Ja też czasem tak przygotowuję warzywa, a dla fazy I i III – w parowarze. Rodzina też lubi, co jest dla mnie bardzo ważne. Po prostu przygotowywanie wszystkich posiłków w 2 wersjach mocno mi już doskwiera. Pochłania to dużo czasu, a dodatkowo angażuje podwójną ilość naczyń 🙁

  • Bieta

    Ja dodaję jeszcze pomidory, trochę koperku i polewam warzywa rozrzedzonym wodą koncentratem pomidorowym. Staram się zawsze wkroić żółtą, zieloną i czerwoną paprykę dla lepszego efektu kolorystycznego

  • Ola

    Polecam polozyc galazke rozmarynu – zapach nieziemski. Juz nie moge sie doczekac.

  • Beata Weidemann

    Z czym to można podawać by był pełny obiad na fazie trzeciej w wersji wegetariańskiej ?
    Z kaszą ?

    • Można z jajkiem sadzonym lub pół szklanki strączkowych.

      • Beata Weidemann

        O to super 🙂 Zrobię w tym tygodniu 🙂