Rozgrzewająca owsianka ze śliwkami i imbirem

Imbir w słodkiej owsiance z owocami to doskonały pomysł – podkręca smak i czyni to danie niebanalnym. Rozgrzewające śniadanie idealne na chłodne jesienne poranki. 


Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. Na śniadanie. Składniki na 1 porcję.

Składniki:

    • szklanka pokrojonych śliwek (2-3 duże lub kilka węgierek),
    • 1/4 szklanki płatków owsianych,
    • 1/4 szklanki pestek słonecznika lub dowolnych orzechów (oprócz ziemnych),
    • łyżka ksylitolu,
    • łyżeczka świeżo startego imbiru.
  1. Płatki zalać wodą i zostawić do nasączenia (wyjdzie z tego 1/2 szklanki namoczonych płatków).
  2. Śliwki wrzucić do rondelka, dodać 1/4 szklanki wody, łyżkę ksylitolu, doprowadzić do wrzenia i gotować 5 minut na średnich ogniu, aż śliwki lekko zmiękną. Puszczą też sporo soku.
  3. Namoczone płatki wymieszać z pestkami słonecznika lub grubo posiekanymi orzechami.
  4. Gorące śliwki wraz z sokiem przelać do miseczki z płatkami, posypać startym imbirem. Wymieszać i podawać.

Wersja dla fazy 1.: użyć 1/2 szklanki płatków suchych (wyjdzie szklanka namoczonych) oraz brzoskwiń zamiast śliwek.

Nie jesteś na diecie? Użyj śliwek suszonych (już bez podgrzewania) i oczywiście więcej płatków.

Mój komentarz:
Raz zrobiłam i oszalałam na punkcie tej wersji owsianki. Jest to oczywiście opcja dla osób lubiących imbir – jego lekkie szczypanie w język w połączeniu ze słodyczą śliwki to strzał w dziesiątkę. Polecam!

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.