Przepisy

Ryba po śródziemnomorsku

Szybkie, łatwe, a przy tym niesamowicie smaczne danie. Ryba w gęstym pomidorowym sosie z czarnymi oliwkami i bazylią to strzał w dziesiątkę! Danie w klimacie kuchni śródziemnomorskiej budzi wakacyjne skojarzenia. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 5 porcji. Na obiad lub kolację.

Składniki na 5 porcji:

  • 900 g ryby dozwolonej w 3. fazie, np. halibuta,
  • 2 puszki pomidorów krojonych lub w sezonie 800 g krojonych bez skórki,
  • szklanka czarnych oliwek wydrylowanych,
  • 3 łyżki kaparów (można pominąć),
  • garść świeżej bazylii + kilka listków do dekoracji,
  • 1 łyżeczka oregano,
  • sól i pieprz do smaku,
  • 3 łyżki oliwy z oliwek.

Wariant dla fazy 1.: pominąć oliwki i oliwę, również będzie smacznie.

  1. Rozgrzej piekarnik do temperatury 180 stopni.
  2. Pomidory wymieszaj z oregano, garścią posiekanej bazylii, wydrylowanymi oliwkami, odsączonymi kaparami. Dopraw do smaku solą i pieprzem.
  3. Rybę pokrój w mniejsze kawałki, ułóż w dość dużym w naczyniu żaroodpornym.
  4. Zalej rybę pomidorowym sosem. Całość skrop oliwą z oliwek.
  5. Włóż do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni.
  6. Piecz ok. 25-30 minut. Gotowe danie udekoruj listkami bazylii.
  7. Podawać np. z pieczonym batatem lub pure z kalafiora.

Mój komentarz:
Przepis zaczerpnęłam od madame Edith, tylko lekko go zmodyfikowałam (czemu sama nie wpadłam na to danie?!) Tak nam smakowało, że w przyszły weekend robimy znowu. Uwielbiam dania, które robi się dosłownie chwilę, a efekt jest świetny

Jeśli chodzi o wybór ryby, użyłam halibuta, zgodnie z fazą 3., jednak uważam, że jest zbyt drogi, żeby często go jadać (kosztował ok. 60 zł/kg). Rozważyłabym wybór dorsza, którego co prawda nie ma liście fazy 3., ale nie niczego takiego w tej rybie, co mogłoby zakłócić tę fazę.

***



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *