Sałatka z łososiem i koperkiem

Łosoś wędzony z czerwoną cebulą i sokiem z cytryny lub limonki to niezwykle udane połączenie. Z dodatkiem świeżych, chrupiących warzyw i koperku smakuje wspaniale i na pewno uprzyjemni fazę 2.

salatka-losos-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 2. (podaję też wariant dla fazy 3.). Składniki na jeden posiłek główny lub 2 przekąski.

Składniki:

  • 100-180 g łososia wędzonego*,
  • ogórek,
  • 2-3 łodygi selera naciowego,
  • pół czerwonej cebuli,
  • 5 łyżek soku z cytryny lub limonki,
  • pęczek koperku,
  • 2-3 liście sałaty,
  • czarny pieprz świeżo zmielony,
  • opcjonalnie szczypiorek do posypania.

* Wg zasad diety powinno być 180 g łososia, jednak to bardzo tłusta ryba i często jem 100 g, tym bardziej, że tyle jest w przeciętnym opakowaniu. Można oczywiście zjeść 180 g – jest to w 100% zgodne z zasadami diety.

  1. Cebulę drobno posiekać, oprószyć lekko solą i zalać sokiem z cytryny/limonki. Można to zrobić pół godziny wcześniej, żeby cebula puściła sok.
  2. Ogórek pokroić w kostkę. Koperek posiekać. Selera pokroić na cienkie plasterki.
  3. Do miski wrzucić łososia porwanego na kawałki, dorzucić ogórek i koperek oraz cebulę zalaną wcześniej sokiem z cytryny. Całość wymieszać.
  4. Talerz czy półmisek wyłożyć sałatą. Zawartość miski przełożyć na sałatę.
  5. Całość oprószyć świeżo zmielonym czarnym pieprzem i ewentualnie posypać szczypiorkiem.

Wariant dla fazy 3.: Całość skropić oliwą z oliwek.

Mój komentarz:
Łosoś wędzony z czerwoną cebulą i sokiem z cytryny lub limonki to niezwykle udane połączenie. Z dodatkiem świeżych, chrupiących warzyw i koperku smakuje wspaniale i na pewno uprzyjemni fazę 2.

Nie widzę też przeciwwskazań, żeby podać takie danie gościom – z pewnością zjedzą ze smakiem i nie wpadną to, że to danie dietetyczne i to fazy diety uchodzącej na najbardziej surową.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.