Sałatka z pomarańczy i buraka

Przepis, który pokazuje, że do przekąski owocowej śmiało można dodać warzywa, na diecie przyspieszającej metabolizm im więcej warzyw – tym lepiej. 

salatka-buraki-pomarancza-dieta-metabolizm

Danie przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Na przekąskę. Składniki na jedną porcję.

Składniki:

  • burak,
  • pomarańcza,
  • 3 garści mieszanki sałat,
  • 3 plasterki czerwonej cebuli,
  • na sos: łyżeczka łagodnej musztardy, 2 łyżki soku z cytryny, 2 łyżki zimnej wody, pół łyżeczki ksylitolu, szczypta soli.
  1. Buraka ugotować lub upiec. Ostudzić i pokroić w plastry.
  2. Pomarańczę obrać i pokroić na kawałki.
  3. Plasterki cebuli sparzyć wrzątkiem.
  4. Na talerz wyłożyć mieszankę sałat, ułożyć na niej buraka, pomarańczę, posypać cebulą.
  5. Składniki sosu dokładnie wymieszać i polać nim sałatkę.

Mój komentarz:
To propozycja dla tych, którzy nie najadają się na przekąskę samym owocem. Dzięki dodatkowi buraka to mini danie jest bardziej sycące, ale także – dzięki pozostałym dodatkom – oryginalne i dość wykwintne.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • katnap

    Ciekawe połączenie. Nie wpadłabym na pomysł połączenia pomarańczy, cebuli oraz buraka

  • Dee Jot

    Na fazę 3 na obiad proponuję powyższe z grejfrutem zamiast pomarańczy + 2 łyżki oliwy do sosu zamiast wody. Dodałam też więcej ksylitolu do sosu żeby zrównoważyć zamianę słodkiej pomarańczy na kwaśnego grejfruta 🙂