Przepisy

Sałatka z selera i brzoskwini

Smakowita sałatka z selerem, brzoskwinią, pestkami słonecznika i majonezem. Nie wygląda na dietetyczną i bynajmniej nie smakuje skromnie 😉 Jej składniki podkręcają metabolizm. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Jako dodatek do śniadania lub obiadu. Składniki na 2 porcje. 

Składniki:

    • 6 łodyg selera naciowego,
    • 2 brzoskwinie lub nektarynki,
    • pół pęczka natki pietruszki,
    • 1/4 szklanki pestek słonecznika,
    • 2 łyżki majonezu domowego,
    • sól i pieprz do smaku.
  1. Seler pokroić w cienkie plasterki, a brzoskwinie w niedużą kostkę. Natkę drobno posiekać.
  2. Wrzucić warzywa do dużej miski, dodać pozostałe składniki i wymieszać.

Mój komentarz:
Bardzo smaczna! Porcja wychodzi naprawdę spora. Jak wkomponować tę sałatkę w 3. fazę diety? Może być częścią śniadania lub obiadu (zawiera owoc). Na śniadanie można np. zjeść porcję sałatki z kromką chleba żytniego, można też zjeść dodatkowo jakieś warzywa (np. pomidory, ogórki), a opcjonalnie także proteiny, np. jajko sadzone. Z kolei obiad może składać się np. z grillowanej piersi kurczaka i porcji sałatki + ewentualnie więcej warzyw (np. kalafior, fasolka szparagowa żółta itd.)




Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.