Sałatka z patatów z pestkami dyni

Danie fazy 3. Na obiad lub na kolację.
2 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • jeden patat (batat),
  • 2 łyżki pestek dyni,
  • 2 łyżki dzikiego ryżu (można zastąpić komosą lub pęczakiem),
  • łyżka startego świeżego imbiru (można pominąć jeśli nie mamy lub nie lubimy),
  • ząbek czosnku (można zastąpić granulowanym),
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • sól, pieprz, chili.

pataty11. Patat obrać, pokroić w kostkę, rozłożyć na blasze.
2. Posypać imbirem, pestkami dyni, przyprawami, skropić oliwą z oliwek. Wymieszać.
3. Piec ok 16 minut, w połowe pieczenia wymieszać.
4. Po wyjęciu z piekarnika wymieszać z ryżem.

Przepis pochodzi z blogu Kwestia smaku z niewielkimi modyfikacjami przystosowującymi go do diety przyspieszającej metabolizm.

Mój komentarz:
Sałatka ta jest moim hitem już od jakiegoś czasu, jeszcze przed rozpoczęciem diety. Podaję ją na ciepło do obiadu.

W oryginalnym przepisie na koniec posypuje się sałatkę (zimną) miętą i podaje na liściach sałaty. Oczywiście można to zrobić także na diecie przyspieszającej metabolizm.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.