Sałatka ze szparagami i komosą

Danie fazy 3. Dodatek do obiadu lub kolacji.
4
porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • szklanka komosy ryżowej (quinoa),
  • 6 zielonych szparagów,
  • pęczek rzodkiewek,
  • 2 średnie pomidory malinowe,
  • cebula cukrowa,
  • 3 łyżki posiekanego młodego szczypiorku,
  • 4 łyżki oliwy extra vergine,
  • łyżka soku z cytryny,
  • łyżki posiekanej natki pietruszki,
  • 1/2 ząbka roztartego czosnku,
  • sól, pieprz.

komos11. Komosę ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu.
2. Szparagi umyć, oderwać zdrewniałe końce – kiedy przełamiemy szparaga na pół, zostanie nam w ręku właśnie taki zdrewniały koniec. Choć ja trafiłam na szparagi, które jakimś cudem ich nie miały.
3. Włożyć do gorącej, osolonej wody i gotować 3 minuty (do tego celu świetnie sprawdzi się głęboka patelnia). Zdjąć z ognia i od razu włożyć pod bieżącą zimną wodę, aby ostygły.
4. Zimne szparagi pokroić w plasterki, główki można zostawić całe.
5. Do miski ze szparagami wrzucić ostudzoną komosę, rzodkiewki, cebulę i pomidory pokrojone w kosteczkę, posiekany szczypiorek. Składniki wymieszać.
6. Z oliwy, soku z cytryny, pietruszki i czosnku ukręcić sos. Wlać z miski ze składnikami, wymieszać.

Przepis pochodzi z blogu Kwestia Smaku.

Mój komentarz:
Sałatka jest lekka, pasuje do niej także ogórek, seler naciowy, papryka czy papryczka chili. Z podanych składników wychodzą 4 porcje i to wcale nie takie małe. Nie jest to jednak pełne danie obiadowe – trzeba dorzucić jakieś mięso (120 gram), rybę (180 gram) czy np. humus (2 łyżki).
Polecam wykorzystanie tego przepisu póki trwa sezon na szparagi, który niestety jest krótki (do końca czerwca).

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • mamasita

    szaparagi odkrylam na nowo. dzialaja cuda przy odchudzaniu. dlatego tez wspomagam sie suplementem acetomale, ktory zawiera ekstrakt ze szparagów i jabłek ;d metabolizm przyspieszyl, chudne szybciej ;d