Śledzie w oleju z pestek winogron
Przepisy

Śledzie w oleju z pestek winogron

Propozycja na kolację wigilijną. Ten przepis to tylko moja propozycja – śledzie w oleju z cebulą można przyrządzić wg dowolnego ulubionego przepisu zastępując jedynie zwykły olej olejem z pestek winogron.

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza nr 3. Na obiad lub na kolację.
2-3 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 400 gram płatów śledziowych matjas (wiaderko),
  • duża cebula,
  • 3-4 łyżeczki musztardy francuskiej (ziarnistej),
  • łyżeczka całych ziaren pieprzu czarnego,
  • 5 łyżek oleju z pestek winogron.

sledzie1. Śledzie opłukać wodą i namaczać przez kilka godzin wg uznania (można spróbować kawałeczek, czy już są odpowiednie w smaku, tzn. nie za słone).
2. Śledzie osączyć z wody i wysuszyć (odstawić do wysuszenia lub użyć papierowych ręczników). Pokroić każdy płat na 3 kawałki i ułożyć w płaskim naczyniu.
3. Cebulę pokroić w dość drobną kostkę, dodać całe ziarna pieprzu, musztardę i olej. Dokładnie wymieszać.
4. Masę cebulową wyłożyć na śledzie smarując równomiernie ich powierzchnię.
5. Naczynie ze śledziami szczelnie przykryć i wstawić do lodówki na co najmniej 24, a najlepiej 48 godzin. Można również śledzie wymieszać z pozostałymi składnikami i trzymać w słoiku.

Mój komentarz:
Propozycja na kolację wigilijną. Ten przepis to tylko moja propozycja – śledzie w oleju z cebulą można przyrządzić wg dowolnego ulubionego przepisu zastępując jedynie zwykły olej olejem z pestek winogron.
Pojawia się jeszcze pytanie, z czym podać tak przyrządzonego śledzia. Tradycyjnie je się z chlebem, więc można dodać kromkę chleba esseńskiego. Sęk w tym, że w 3. fazie ziarna je się na śniadanie lub opcjonalnie na kolację, a gdybyśmy chcieli zjeść takiego śledzia w porze obiadowej? W niektórych regionach Polski je się śledzia z ziemniakami, więc może ze słodkimi ziemniakami? Dla tradycjonalisty może być to zbyt ekstrawaganckie połączenie, ale ja osobiście uważam, że może być ciekawe i warto spróbować.

[box style=”solid”]

[list type=”icon” icon=”heart” style=”simple”]

[icon name=”pencil” size=”medium” style=”none”] Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

[icon name=”pencil” size=”medium” style=”none”] Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

[icon name=”pencil” size=”medium” style=”none”] Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

[/box]



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *