Smalec z fasoli

Jak smakuje wegański smalec z fasoli? Jak… smalec 🙂 A przynajmniej bardzo podobnie, zapewne dzięki dodatkowi podsmażonej cebulki i majeranku. Bardzo smaczny dodatek do kanapek lub samodzielna przekąska. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Składniki na 3 porcje. Na śniadanie lub kolację (z chlebem) lub na przekąskę (bez chleba). 

Składniki:

  • puszka białej fasoli (lub 1,5 szklanki samodzielnie ugotowanej),
  • duża cebula,
  • 6 łyżek oleju z pestek winogron lub słonecznikowego,
  • łyżeczka majeranku,
  • sól i pieprz do smaku,
  • opcjonalnie: kromka chleba żytniego 30 g na jedną porcję smalcu (jeśli smalec ma być jedzony na śniadanie lub kolację)
  1. Olej rozgrzać na patelni i smażyć na nim drobno pokrojoną cebulę – najpierw zeszklić, a na koniec lekko zrumienić.
  2. Fasolę osączyć zostawiając 1/4 szklanki zalewy.
  3. Zmiksować fasolę wraz z zalewą (lub rozgnieść praską do ziemniaków).
  4. Dodać do fasoli usmażoną cebulę i przyprawy, wymieszać ręcznie.

Mój komentarz:
Smak tej pasty fasolowej mocno zaskoczył – nie spodziewałam się, że będzie smakować prawie jak smalec 🙂 Dla mnie i dla wielu osób w zbliżonym wieku to smak dzieciństwa.

Smakował też dzieciom, które jak wiadomo są dość wybredne. Świetny z chlebem żytnim, a jeśli ma być jedzony jako przekąska – to już bez chleba, za to koniecznie z warzywami, np. można nim posmarować łódki z ogórka lub liście sałaty rzymskiej.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.