Przepisy

Smażone plastry bakłażana

Ta przekąska to pochwała prostoty oraz kuchni libańskiej. Podsmażony bakłażan obłędnie pachnie i jest tak pyszny, że trudno poprzestać na jednej porcji. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na 2 porcje. Faza 3. Na przekąskę lub jako dodatek do posiłku głównego. 

Składniki na 2 porcje:

  • pół bakłażana,
  • ząbek czosnku,
  • 6 łyżek oliwy,
  • kilka łyżek posiekanej natki,
  • sól.
  1. Bakłażana pokroić na dość cienkie plasterki, posypać solą i odstawić na 5 minut, żeby pozbyć się goryczki. Po tym czasie wytrzeć papierowym ręcznikiem.
  2. Na dużej patelni rozgrzać połowę oliwy i smażyć bakłażana na rumiano z obu stron. Smaży się dość szybko, na średnim ogniu będzie gotowy w kilka minut. W połowie smażenia dodać resztę oliwy, bo bakłażan szybko ją chłonie. W tym przypadku to nie problem, bo właśnie o zdrowe tłuszcze nam chodzi.
  3. Bakłażana wyłożyć na talerz, posypać natką i czosnkiem przeciśniętym przez praskę. Ewentualnie posolić do smaku.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi z książki  Samar Khanafer pt.”Humus, za’atar i granaty. Kulinarna podróż po Libanie”. Tata Samar jest Libańczykiem, mama Polką. Ta książka to naprawdę kopalnia inspiracji – mnóstwo przepisów pasuje do diety przyspieszającej metabolizm.

Zapach smażonego bakłażana jest tak kuszący, że kolejni domownicy przychodzący do domu od progu pytali, co tak ładnie pachnie. W smaku też rewelacja – polecam. Samar pisze w książce, że jest to jej ulubiona przekąska z bakłażana, którą jej tata często przyrządzał w dzieciństwie.

***

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

One Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *