Smoothie owocowo-owsiane

Taki napój wypity na śniadanie nie tylko wspaniale smakuje, ale także dostarcza wielu składników odżywczych od samego rana podkręcając metabolizm.

smoothie-dieta-metabolizm
Faza 3. diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na jedną porcję. Na śniadanie.

Składniki:

  • szklanka jagód lub borówki amerykańskiej (lub maliny, jeżyny, wiśnie –  mogą być owoce mrożone),
  • ¼ szklanki płatków owsianych (suchych, ewentualnie można je wcześniej namoczyć, ale nie jest to konieczne),
  • ¼ szklanki orzechów (włoskich, laskowych, nerkowców, migdałów) lub pestek słonecznika,
  • ½ szklanki mleka owsianego, kokosowego, migdałowego lub wody.

Wszystkie składniki zmiksować. Latem można dodać kilka kostek lodu (przed zmiksowaniem, jeśli mamy dobry mikser, w przeciwnym razie już do zmiksowanego napoju).

Mój komentarz:
Napój ten wykorzystuje porcję ziaren i owoców, oprócz niego warto dorzucić na śniadanie trochę białka i owoców (np. jajko sadzone z pomidorem). Samo smoothie to może być za mało jak na śniadanie.
Można zrobić ten przepis w wersji dla fazy 1. – wystarczy pominąć orzechy, użyć mleka owsianego lub wody i zwiększyć ilość płatków owsianych do pół szklanki suchych. W 1. fazie jest też większy wybór owoców, można wykorzystać np. truskawki, mango, kiwi, ananasa itd.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Magda

    Dodać warzywek, bo owoców chyba starczy jak na 3 fazę:)