Przepisy

Smoothie owocowo-owsiane

Taki napój wypity na śniadanie nie tylko wspaniale smakuje, ale także dostarcza wielu składników odżywczych od samego rana podkręcając metabolizm.

Faza 3. diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na jedną porcję. Na śniadanie.

Składniki:

  • szklanka jagód lub borówki amerykańskiej (lub maliny, jeżyny, wiśnie –  mogą być owoce mrożone),
  • ¼ szklanki płatków owsianych (suchych, ewentualnie można je wcześniej namoczyć, ale nie jest to konieczne),
  • ¼ szklanki orzechów (włoskich, laskowych, nerkowców, migdałów) lub pestek słonecznika,
  • ½ szklanki mleka owsianego, kokosowego, migdałowego lub wody.

Wszystkie składniki zmiksować. Latem można dodać kilka kostek lodu (przed zmiksowaniem, jeśli mamy dobry mikser, w przeciwnym razie już do zmiksowanego napoju).

Mój komentarz:
Napój ten wykorzystuje porcję ziaren i owoców, oprócz niego warto dorzucić na śniadanie trochę białka i owoców (np. jajko sadzone z pomidorem). Samo smoothie to może być za mało jak na śniadanie.
Można zrobić ten przepis w wersji dla fazy 1. – wystarczy pominąć orzechy, użyć mleka owsianego lub wody i zwiększyć ilość płatków owsianych do pół szklanki suchych. W 1. fazie jest też większy wybór owoców, można wykorzystać np. truskawki, mango, kiwi, ananasa itd.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *