Sos z pieczonej papryki

Papryka po upieczeniu staje się niesamowicie słodka (co przełamujemy odpowiednimi przyprawami), z kolei jej mięsista, oleista konsystencja sprawia, że sos wydaje się… tłusty. Smakuje wspaniale!

sos-paprykowy-1-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w każdej fazie, bez ograniczeń ilościowych. Szczególnie polecane w fazie 2.

Składniki:

  • 1 kg czerwonej papryki,
  • 3 łyżki octu balsamicznego,
  • 2 ząbki czosnku,
  • sól i pieprz do smaku.
  1. Piekarnik nagrzać do 200 stopni.
  2. Paprykę umyć, przekroić wzdłuż na pół, usunąć gniazda nasienne.
  3. Papryki ułożyć w żaroodpornym naczyniu skórką do dołu i wsunąć do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.
  4. Piec ok. 30-40 min. (może być z termoobiegiem) lub do momentu, aż papryka będzie miękka.
  5. Wyjąć i odstawić do przestygnięcia.
  6. Dodać ocet balsamiczny, czosnek przeciśnięty przez praskę, sól i pieprz do smaku i zmiksować.

WARIANT: Zupa krem z papryki. Możesz taką pieczoną paprykę przemienić w pyszną zupę krem. Do gotowego sosu dolewaj wywar z warzyw lub z piersi kurczaka i warzyw (więcej o wywarach), aż zupa osiągnie pożądaną konsystencję.

WARIANT: Przekąska w 3. fazie. Dodaj do pół szklanki sosu 3 łyżki oliwy z oliwek lub 1/4 szklanki pestek dyni i posmaruj nim łódeczki z ogórka lub połówki jaja ugotowanego na twardo (lub jedno i drugie).

Mój komentarz:
Na taki przepis dla 2. fazy czekaliśmy! Bo właśnie w tej fazie sos przyda się najbardziej – jako dodatek do mięs i ryb oraz urozmaicenie wszystkich posiłków. A warto wiedzieć, że papryka po upieczeniu staje się niesamowicie słodka (co przełamujemy przyprawami), z kolei jej mięsista, oleista konsystencja sprawia, że sos wydaje się… tłusty.  Smakuje wspaniale, z trudem powstrzymałam się, żeby od razu nie wyjeść łyżeczką całej zawartości miksera.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Anna Sz

    Fantastyczny przepis! Zrobiłam dzisiaj ten sos i jadłam go z plackami z cukinii. Nie byłam pewna, czy trzeba po upieczeniu zdjąć skórkę z papryki, więc na wszelki wypadek zdjęłam. Jutro mam w planie pasztet z cieciorki, myślę że i do niego sos będzie pasował.
    Zastanawiam się tylko, jak długo można go trzymać w lodówce i czy można zamrozić?

    • Skórki się nie zdejmuje. Można z powodzeniem mrozić. W lodówce w zamkniętym naczyniu można przechowywać do tygodnia.

  • Beata Grzemska

    Dzien dobry, chcialam wykorzystac sos z papryki jako dressing i wyszedł za rzadki. Co mogę zrobić. Prosze o pomoc.