Stres – zwalczaj go z pomocą diety

zwalczaj-stresKrótszy dzień (ściemnianie się o już po 15-ej!), brak słońca, niskie temperatury – to wszystko może powodować większą podatność na różnego rodzaju stresy. Na szczęście nie jesteśmy wobec niego bezbronni – możemy zwalczać jego skutki za pomocą odpowiedniego odżywania.

Kiedy dopada nas stres, bardzo często odczuwamy potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego, co jest spowodowane wydzielaniem się hormonów stresu, adrenaliny i kortyzolu. To pułapka – Twój organizm zamierza spożyty cukier zamienić na tłuszcz!

Co możesz zrobić w tej sytuacji? Nie poddawaj się, nie sięgaj po słodycze, lecz:

Zjedz owoce. Na przykład jabłka czy pomarańcze, w takiej ilości aby całkowicie zaspokoić chęć na słodycze.

Stosuj przez tydzień 1. fazę diety przyspieszającej metabolizm. Głównym celem tej fazy jest właśnie odstresowanie, czyli redukcja wydzielania hormonów stresu. W sytuacji stresowej możesz spokojnie zostać na fazie 1. przez cały tydzień. Najlepiej zrezygnować wtedy z produktów zawierających pszenicę i skupić się na ziarnach takich jak komosa ryżowa (quinoa), brązowy lub dziki ryż.

Dbaj o swoje samopoczucie także na inne sposoby. Wykonuj ćwiczenia oddechowe, chodź na spacery, zrób sobie relaksującą kąpiel z dodatkiem olejku (np. lawendowego czy pomarańczowego).

Zobacz także: Jedzenie na dobry humor

Tekst powstał na podstawie materiałów ze strony www H. Pomroy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.