Szaszłyki z marynowanego kurczaka

Każdy przepis, który urozmaici 2. fazę jest w cenie, a ten uważam za warty wypróbowania – mięso kurczaka dzięki marynowaniu jest kruche i aromatyczne, a papryka i cebula dzięki pieczeniu nabierają przyjemnej słodyczy. 

szaszlyki-dieta-metabolizmjpg

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Składniki na jedną porcję. Pasuje do każdej fazy, jednak najbardziej przydatne będzie w fazie 2. Na obiad lub kolację, połowa porcji na przekąskę.

Składniki:

  • 120 gramów piersi kurczaka,
  • cebula,
  • 1/4 szklanki octu balsamicznego lub sosu tamari,
  • papryka czerwona,
  • 6 małych pieczarek,
  • szklanka szpinaku ugotowanego na parze (może być też z mrożonki),
  • sól morska, pieprz, ksylitol, czosnek granulowany do smaku.
  1. Kurczaka pokrój na kawałki ok. 3 cm.
  2. Cebulę pokrój na 6 mniejszych cząstek.
  3. Włóż mięso i cebulę do miski. Dodaj ocet balsamiczny lub tamari oraz przyprawy (mogą być inne ulubione). Wymieszaj tak, aby składniki pokryły się marynatą, przykryj miskę i wstaw do lodówki na minimum 2 godziny (może być na całą  noc).
  4. Paprykę pokrój na kawałki ok. 3,5 cm.
  5. Po zamarynowaniu mięsa, nadziewaj składniki na przemian na 2 drewniane patyczki do szaszłyków.
  6. Ułóż szaszłyki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wstaw do piekarnika nagrzanego do 180 stopni z włączonym górnym grillem. Piecz ok. 30 minut, przewracając w połowie na drugą stronę, aż warzywa będą w miarę miękkie, a mięso dobrze ścięte. Można też użyć grilla tradycyjnego lub elektrycznego.
  7. Podawaj na szpinaku ugotowany na parze.

Mój komentarz:
Kolejny przepis z książki kucharskiej H. Pomroy (z minimalnymi modyfikacjami). Każdy przepis, który urozmaici 2. fazę jest w cenie, a ten uważam za warty wypróbowania – mięso kurczaka dzięki marynowaniu jest kruche i aromatyczne, a papryka i cebula dzięki pieczeniu nabierają przyjemnej słodyczy. Dodatkowo danie ładnie się prezentuje.

Zamiast octu balsamicznego czy tamari można użyć dowolnego sosu dla fazy 2. (tutaj pomysły). Można też po prostu użyć musztardy wymieszanej z sokiem z cytryny i przyprawami.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Katie

    Ja już od jakiegoś czasu jak mam smak przygotowuję sobie szaszłyki w 3 fazie. Nie wyobrażam sobie ich bez cebuli, cukinii i pieczarek, zamarynowanych w oliwie z oliwek i przyprawach:) Wychodzą mi w taki sposób 3 duże, mniamuśne szaszłyki.