Przepisy

Szybkie danie z kurczakiem i warzywami

Czy Wy też lubicie dania, które robi się błyskawicznie? Polecam lekki, sycący obiad gotowy w mniej niż 30 minut. 


Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. lub fazie 3.  Na obiad lub kolację. Składniki na 4 porcje. 

Składniki:

    • 480 g piersi kurczaka,
    • cebula,
    • 2 opakowania mrożonki warzywnej dozwolonej w 1. fazie (lub w fazie 3.), u mnie marchewkowo-brokułowa z Lidla (patrz także 8 mrożonek wielowarzywnych przydatnych na diecie), mogą być też mrożonki 1-składnikowe np. fasolka szparagowa i/lub marchewka,
    • przyprawy: sól, pieprz, czosnek granulowany, papryka i inne ulubione.

Wersja  dla 3. fazy: kurczaka i cebulę podsmażyć na oleju. Warzywa w mrożonce oczywiście powinny być dopasowane do fazy 3.

  1. Cebulę posiekać, wrzucić na nagrzaną patelnię (dużą – a niej powstanie całe danie) i prażyć na wodzie, do zeszklenia.
  2. W międzyczasie kurczaka pokroić w kostkę i dodać do cebuli. Smażyć chwilę czasem mieszając i w razie potrzeby dolewając ciut wody.
  3. Gdy kurczak będzie ścięty (już nie różowy), dorzucić na patelnię warzywa z mrożonek, posypać przyprawami, wymieszać, przykryć patelnię i dusić na średnim ogniu aż warzywa będą miękkie (ok. 15 minut).

Mój komentarz:
Są takie dni, gdy wpadamy do kuchni i za moment chcielibyśmy mieć gotowy obiad. W takich sytuacjach przydają się właśnie takie takie jak ten szybkie przepisy.

Tak przygotowane danie z kurczaka należy podawać ze szklanką ugotowanej wcześniej kaszy czy ryżu lub z kromką 30 g chleba żytniego (100% żyta). Z kasz najszybciej gotuje się kasza gryczana.
[



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *