Szybkie szparagi z sosem tahini i orzechami

Coraz bardziej przekonuję się, że najlepsze pomysły na dania mają weganie – ten pochodzi z kultowej Jadłonomii. Przekąska naprawdę błyskawiczna, oryginalna i niezwykle apetyczna. I jak każde danie na tym blogu – podkręcająca metabolizm!

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 2 porcje, na przekąskę. 

Składniki:

  • 1 pęczek zielonych szparagów,
  • 2 łyżki pasty tahini,
  • 4 – 5 łyżek ciepłej wody,
  • 1 łyżka soku z cytryny,
  • 1/8 łyżeczki ksylitolu,
  • spora szczypta soli,
  • spora szczypta kuminu,
  • łyżka orzechów włoskich/laskowych/pistacji/migdałów (do wyboru),
  • podania: świeża kolendra/natka pietruszki/mięta.
  1. Ze szparagów usunąć zdrewniałe końcówki.
  2. Zagotować wodę w szerokim garnku lub głębokiej patelni, osolić i do gotującej się wody wrzucić szparagi. Gotować 2-4 minuty.
  3. Pastę tahini, wodę, sok z cytryny, ksylitol, sól i kumin wymieszać widelcem w miseczce .
  4. Szparagi wyłożyć na talerz, polać sosem, posypać orzechami i udekorować kolendrą, natką lub miętą.

Mój komentarz:
Jeśli lubicie szparagi i smak tahini – nie wahajcie się, na pewno będzie Wam smakować. Sos z tahini z dodatkiem kuminu smakuje ciut orientalnie, a delikatne szparagi pasują do niego idealnie. Jest to naprawdę ciekawa przekąska dla urozmaicenia 3. fazy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.

Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.