Tabbouleh z pęczaku

Słynna libańska sałatka wg przepisu Nigelli Lawson dostosowanego do diety. Polecam jako ciekawy, świeży dodatek i urozmaicenie w fazie 1. lub 3. 

tabbouleh-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 1. i w 3. Składniki na 2 porcje w fazie 1. (śniadanie, obiad, kolacja) lub 4 porcje w fazie 3. (śniadanie lub kolacja). 

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanego pęczaku,
  • 2 szklanki posiekanej mięty (ok. 40 g),
  • 2 szklanki posiekanej natki pietruszki (ok. 40 g),
  • 2 średnie pomidory,
  • cebula dymka drobno posiekana,
  • skórka z 1/2 cytryny (może być z całej, jeśli lubisz ten dodatek),
  • sok z 1/2 cytryny,
  • ząbek czosnku,
  • łyżeczka soli morskiej,
  • w 3. fazie: 2 łyżki oliwy z oliwek.
  1. Wrzuć do miski ugotowany, zimny pęczak, dodaj posiekane zioła, pomidory, dymkę i drobno wyciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Wymieszaj.
  2. Dodaj sok z cytryny oraz ewentualnie oliwę z oliwek – jeśli danie chcesz jeść w fazie 3.
  3. Wymieszaj całość i odstaw na pół godziny, aby sałatka się przegryzła.

Wariant dla fazy 1.: do porcji tabboulehu dorzuć pół szklanki ugotowanej fasoli i wkrój ogórek, a uzyskasz pełne danie obiadowe lub kolacyjne.

Mój komentarz:
Przepis z moimi modyfikacjami pochodzi z książki Nigelli Lawson „Kuchnia. Przepisy z serca domu”. Taboulleh to tradycyjna sałatka kuchni bliskowschodniej składająca się z kaszy bulgur czy kuskus z dużą ilością świeżej natki pietruszki i mięty. Tak na marginesie – czy wiecie, że kuskus i bulgur to nie żadna kasza, tylko zwykły makaron w formie maleńkich kulek? W mojej wersji zastąpiony pęczakiem, reszta przepisu prawie bez zmian. W wersji dla fazy 1. nie dodaje się oliwy, ale jest sok z cytryny, a i pomidory puszczają sok, więc brak tłuszczu nie jest odczuwalny. Polecam jako ciekawy, świeży dodatek i urozmaicenie w fazie 1. lub 3.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Kasia Wieczorek

    Witam! Czy to może być śniadanie w f1? Czy pomidor z przepisu wystarczy za owoc do śniadania czy dołożyć jeszcze coś?