The Burn (1) – 3 mini diety na problemy hormonalne, trawienne i stany zapalne

Książka „The Burn” Haylie Pomroy nie ukazała się w języku polskim i nie zanosi się na to, więc abyśmy nie byli stratni i mogli skorzystać z dobrodziejstw 3 mini diet, zaczynam na blogu cykl o „the burnach”. Dziś część 1. cyklu – ogólne informacje o tych mini dietach. 

 

Uwaga! Wszystkie posty blogowe o burnach oznaczam tagiem burn, dzięki czemu zawsze  będzie można je znaleźć zebrane na stronie http://szybkaprzemiana.pl/burn/

Czemu służą burny?

Te trzy szybkie plany dietetyczne pomagają:

  • przezwyciężyć 3 najczęstsze problemy stające na przeszkodzie procesu zrzucania zbędnych kilogramów: wewnętrzne stany zapalne, problemy trawienne, problemy hormonalne.
  • „ruszyć” proces odchudzania, który się zatrzymał – zatrzymanie procesu chudnięcia zawsze ma jakąś przyczynę, sama naprawa metabolizmu za pomocą diety przyspieszającej metabolizm to może być za mało, jeśli mamy jakiś konkretny problem do rozwiązania,
  • jest szansa, aby sporo schudnąć w ciągu kilku dni, jednak pamiętaj, że jest to efekt uboczny naprawy stanu zdrowia, a nie cel sam w sobie,
  • po prostu poczuć się lepiej, gdy tego potrzebujesz.

Potrzebujesz 3-dniowej diety I-Burn na wewnętrzny stan zapalny, gdy:

  • Twoja twarz jest opuchnięta.
  • Czujesz, że Twoje ręce i nogi są ciężkie i obrzmiałe.
  • Twoje skarpetki odciskają ślady na kostkach.
  • Masz problem ze zdjęciem pierścionków czy obrączki pod koniec dnia.
  • Cierpisz na cellulit, obrzęki ciała.
  • Cierpną Ci ręce, nogi.
  • Czujesz odwodnienie, pomimo picia wody.
  • Przybierasz na wadze następnego dnia po wyjątkowo słonym posiłku.

Potrzebujesz 5-dniowej diety D-Burn na problemy trawienne, gdy:

  • Twój brzuch jest wzdęty, zwłaszcza po jedzeniu.
  • Gazy dokuczają Ci bardziej niż zazwyczaj.
  • Zdarzają Ci się zaparcia lub biegunki.
  • Masz wrażliwy żołądek.
  • Raz w tygodniu lub częściej dokucza Ci zgaga.
  • Czujesz zmęczenie, ciężko Ci się myśli.
  • Czujesz, że coś Ci przeszkadza w gardle w trakcie kaszlu lub odkrztuszania.

Potrzebujesz 10-dniowej diety H-Burn na problemy hormonalne, gdy:

  • Twoje włosy są suche i łamliwe.
  • Twoje pięty są szorstkie i spękane.
  • Tłuszcz zaczyna odkładać się w nowym miejscach (tam, gdzie go wcześniej nie było).
  • Waga szybko idzie w górę i trudno ją zrzucić.
  • Libido uległo zmniejszeniu.
  • Masz popołudniowe napady senności lub apetytu na słodycze.
  • Masz ogromną ochotę na węglowodany proste, czyli np. na białe pieczywo, ciastka, cukierki.
  • Masz problemy z tarczycą lub problemy takie występują w rodzinie.

W jaki sposób stosuje się te mini diety?

Na trzy sposoby:

  1. Na podstawie symptomów wybiera się jedną z trzech mini-diet, a po jej zastosowaniu wraca się na dietę przyspieszającą metabolizm.
  2. Gdy problem zatrzymania wagi jest poważny i mini plan powtarza się trzy razy z rzędu, a następnie przechodzi na dietę przyspieszającą metabolizm.
  3. Osoba z „bogatą” historią odchudzania i problemami we wszystkich trzech sferach, których dotyczą mini-diety, stosuje rotacyjnie wszystkie trzy, do momentu osiągnięcia celów wagowych.




Czy kilka dni wystarczy, żeby dieta przyniosła efekty?

Pomroy posługuje się tutaj analogią – wyobraź sobie, że jest piątek wieczorem, a Ty wybierasz się na imprezę. Zakładasz ładną sukienkę, szpilki, robisz sobie efektowny makijaż i fajną fryzurę. Wyglądasz super! Całą noc bawisz się pijąc alkohol i podjadając przekąski, jakie zwykle bywają na imprezach czyli paluszki, chipsy, kawałek pizzy. Wracasz nad ranem do domu, jednak ledwo wstaniesz – ruszasz na ciąg dalszy imprezy racząc się piwem i kebabem. Nie inaczej jest jest w niedzielę, która upływa Ci na wesołej zabawie. Nadchodzi poniedziałkowy poranek i… okazuje się, że wyglądasz zupełnie inaczej, niż w piątkowy wieczór. Minęły raptem 3 dni, a Twoja cera jest szara, oczy podkrążone, brzuch wzdęty, ciało spuchnięte, poziom energii sięga zera…

A teraz odwróćmy ten proces – wyobraź sobie, że przez 3 dni jesz wyłącznie mega wartościowe jedzenie naładowane specjalnie dobranymi składnikami odżywczymi, pijesz odpowiednią ilość wody i robisz inne rzeczy dobre dla Twojego organizmu. Trzy dni tak wzorowego zachowania również mogą przynieść spektakularny efekt. A co dopiero 5 czy 10 dni.

Jak wyglądają w praktyce te mini diety?

Nie jest to dieta przyspieszająca metabolizm i plan żywienia mało ją przypomina, także lepiej nie nastawiać się, że jest podobnie jak na znanej nam diecie. Jest inaczej 🙂

Posiłki je się 5 razy dziennie, a podstawą żywienia są specjalnie przygotowane smoothie, zupy i ziołowe herbaty – każda mini dieta ma własne przepisy. Jest też lista produktów, które można jeść bez ograniczeń. Dania składają się przede wszystkim z warzyw i owoców, ale także z orzechów czy protein. Za składnikami trzeba trochę się nabiegać, zwłaszcza za ziołami występującymi w herbatach, jednak niemal wszystko jest do zdobycia, zwłaszcza przez internet.

Zobacz więcej:

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Izabella Bellaqua

    🙂 Już się nie mogę doczekać H Burn’a

  • Anna Sz

    Ewo, jak wygląda sprawa z używaniem przypraw w Bunach, czy dozwolone są tylko te wymienione w przepisach na zupy, czy też można dodawać również inne?
    I druga sprawa – napoje: czy wolno pić coś poza

    • Przyprawy dozwolone są tylko te wymienione na liście, dotyczy to wszystkich produktów. Można pić tylko herbatę burnową i wodę, ale zioła, które są w składzie herbaty również – to logiczne, bo przecież ta herbata jest na liście free food, czyli bez ograniczeń.