Torcik czekoladowy z bitą śmietaną kokosową

Czekoladowe wilgotne ciasto (bez mąki, z zaskakujących składników) z kwaskowatymi owocami i słodkim kokosowym kremem – tak, to nadal dieta, na której się chudnie. 

torcik-czekoladowy-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 8 porcji. Jako do dodatek do śniadania, obiadu lub kolacji. Może też służyć ewentualnie jako przekąska – czytaj więcej w komentarzu poniżej.

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej fasoli czerwonej (odpowiada to ok. 1,5 puszki, resztę można wykorzystać do innego posiłku),
  • 4 jaja,
  • szklanka ksylitolu + dodatkowo 3 łyżki do śmietanki kokosowej,
  • 5 łyżek oleju kokosowego, z pestek winogron lub słonecznikowego,
  • 3 łyżki kakao ciemnego,
  • łyżeczka sody oczyszczonej,
  • łyżka soku z cytryny lub octu,
  • puszka 400 g mleczka kokosowego kilka godzin chłodzonego w lodówce,
  • 300 g (ok. 2,5 szklanki) malin (lub innych owoców 3. fazy np. wiśni, jeżyn, borówki amerykańskiej itd.) – świeże lub mrożone
  1. Nagrzać piekarnik do temperatury 180 stopni.
  2. Oddzielić białka od żółtek.
  3. Fasolę, jeśli jest z puszki, dokładnie opłukać. Wrzucić do większej miski.
  4. Dodać do fasoli żółtka i szklankę ksylitolu, a następnie dokładnie zmiksować.
  5. Ubić pianę z białek i dodać do masy fasolowej. Wymieszać.
  6. Dodać olej, kakao, sodę i sok z cytryny. Zmiksować na małych obrotach.
  7. Małą tortownicę (ok. 20 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, przełożyć do niej ciasto i piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni ok. 40-50 minut (do suchego patyczka).
  8. Upieczone ciasto przewrócić do góry spodem i w tej pozycji studzić (dzięki temu będzie płaskie i nie trzeba będzie ścinać wierzchu przed położeniem owoców i kremu).
  9. Maliny podgrzać do odparowania soku (zwłaszcza jeśli są mrożone).
  10. Puszkę z dobrze schłodzonym mleczkiem kokosowym otworzyć, odlać wodę i ubić mikserem samą gęstą masę, dodając pod koniec ubijania 3 łyżki ksylitolu. Jeśli po otworzeniu puszki okaże się, że masa jest jednolita (nie odwarstwiła się woda), również da się ją ubić, tylko trzeba ją bardzo dobrze schłodzić – włożyć do zamrażalnika do momentu, aż prawie zacznie zamarzać i wówczas ubić. W tej sytuacji da się śmietankę wyłożyć na ciasto, ale będzie dość wodnista i ciasto trzeba przechowywać w lodówce. W sytuacji awaryjnej (gdy nie uda się ubić śmietanki), użyj jej jako sosu do polewania ciasta – na smak nie ma to wpływu.
  11. Na wystudzone ciasto wyłożyć wystudzone maliny, a na nie śmietankę. Ciasto można posypać kakao czy płatkami migdałowymi.

WARIANT: Od razu na cieście położyć kokosową pianę, a na niej świeże owoce.

Przepis, z modyfikacjami przystosowującymi do diety przyspieszającej metabolizm, pochodzi ze strony aktywnezywienie.blogspot.com.

Mój komentarz:

Na wstępie chcę wszystkich uspokoić – smaku fasoli kompletnie nie czuć, a samo ciasto ma strukturę tradycyjnego, wilgotnego ciasta czekoladowego. Przepis ten cieszy się wielką popularnością w grupie „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie” , odkąd zamieściła go tam jedna z czytelniczek ze zdjęciem własnego wypieku na zachętę.

Jak wkomponować torcik w posiłki?

1/8 całego ciasta, czyli jedna porcja (to dość spory kawałek ciasta) wyczerpuje dozwoloną porcję białka i tłuszczy, choć tych ostatnich można jeszcze do danego posiłku trochę dorzucić. Czyli śniadanie z torcikiem mogłoby wyglądać następująco: porcja ciasta, sałatka z pół szklanki ugotowanego pęczaku, ogórka, rzodkiewki, pomidora i sosu winegret z 2 łyżek oliwy z oliwek, szklanka borówki amerykańskiej (w torciku są owoce, ale na porcję wychodzi ich bardzo mało). Kolacja analogicznie, tylko bez borówki amerykańskiej. Z kolei do obiadu nie jemy ziaren, więc mógłby wyglądać tak:  ugotowany kalafior  podsmażony na oleju słonecznikowym, surówka z ogórków kiszonych i pomidora, porcja ciasta, szklanka owoców 3-fazowych.

Czy torcik może być przekąską?

Teoretycznie nie, bo zawiera owoce, jednak w przeliczeniu na porcję jest ich bardzo niewiele, więc osobiście dopuściłabym to danie na przekąskę, tym bardziej, że aż prosi się, żeby zjeść kawałek takiego smakowitego ciasta z kubkiem kawy zbożowej jako 2. śniadanie lub podwieczorek.

Zobacz także: ciasto czekoladowe w czerwonej fasoli z polewą czekoladową

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.