Trufle czekoladowe

Trufle o smaku czekolady, bez cukru, glutenu i nabiału. Łączą w sobie 2 poszukiwane cechy: są pysznie czekoladowe i są zdrowe. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Na przekąskę – składniki na 3-4 porcje.

Składniki:

  • puszka cieciorki lub 1,5 szklanki samodzielnie ugotowanej,
  • 2 czubate łyżki ksylitolu lub więcej do smaku,
  • 2 czubate łyżki kakao lub więcej do smaku (zamiast kakao może być karob) oraz jeszcze trochę do obtoczenia,
  • 4 łyżki pasty sezamowej tahini (lub masła migdałowego),
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (ewentualnie 3 krople esencji do ciasta, np. rumowej).
  1. Cieciorkę wypłukać pod bieżącą wodą.
  2. Zmiksować razem wszystkie składniki na gładką masę. Spróbować i zdecydować, czy chcesz dodać więcej kakao i/lub ksylitolu.
  3. Wilgotnymi dłońmi formować kulki i obtaczać w kakao. Przechowywać w lodówce.

Mój komentarz:
Celowo nie wymieniłam w nazwie trufli cieciorki, nie wspomniałam też o niej nic we wstępie, żeby nie zniechęcać potencjalnych zainteresowanych 😉 Smaku cieciorki (pełniącej tu rolę zdrowego wypełniacza) nie czuć, a jeśli jednak go wyczuwasz, dodaj więcej ekstraktu. Z kolei smak tahini zupełnie ginie – na pierwsze miejsce wybija się smak kakao i tak właśnie ma być.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.