Twarożek z orzechów nerkowca

Weganizm w czystej postaci! I do tego 100%-owa zgodność z dietą przyspieszającą metabolizm, w czasie której wiele osób zgłasza rozczarowanie brakiem nabiału. 

twarozek-z-nerkowcow-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dla fazy 3. Z podanych składników wyjdą 4 porcje przekąskowe (2 porcje słodkiego i 2 porcje słonego twarożku) lub 2 porcje jako dodatek do śniadania czy obiadu.

Twarożek z nerkowców w wersji słodkiej:

  • 1/2 szklanki nerkowców (wyjdzie ok. 50 gram) moczonych przez noc w zimnej wodzie,
  • 3-4 łyżki mleka roślinnego lub wody (użyłam wody),
  • 3-4 łyżki soku z cytryny,
  • łyżeczka ksylitolu,
  • łyżeczka płatków drożdżowych,
  • ew. garść owoców 3-fazowych, np. jagód, wiśni, jeżyn, malin.
  1. Nerkowce odcedzić.
  2. Dodać pozostałe składniki, oprócz owoców i zmiksować na gładką masę.
  3. Posypać owocami lub delikatnie je wmieszać.

Twarożek z nerkowców w wersji słonej:

  • 1/2 szklanki nerkowców moczonych przez noc w zimnej wodzie,
  • 3-4 łyżki mleka roślinnego lub wody,
  • 3-4 łyżki soku z cytryny,
  • łyżka płatków drożdżowych,
  • ew. zielenina do podania, np. natka, szczypiorek
  • sól morska, świeżo zmielony czarny pieprz.
  1. Nerkowce odcedzić.
  2. Dodać pozostałe składniki, oprócz zieleniny i zmiksować na gładką masę.
  3. Doprawić solą, pieprzem, posypać zieleniną.

Przepis pochodzi z książki Marty Dymek pt. „Jadłonomia” (wyd. Dwie Siostry 2014) z drobnymi modyfikacjami przystosowującymi go do diety. 

Mój komentarz:
Weganizm w czystej postaci! I do tego 100%-owa zgodność z dietą przyspieszającą metabolizm, w czasie której wiele osób zgłasza rozczarowanie brakiem nabiału. Rozwiązaniem może być twarożek z orzechów.
Płatki drożdżowe można bez problemu kupić w sklepach ze zdrową żywnością i w tych przepisach nie należy z nich rezygnować, ponieważ to one nadają twarożkowi smak sera (tzw. smak umami).
Jeśli chodzi o porcje, to w 3. fazie można zjeść 1/4 szklanki orzechów na przekąskę, więc z podanych składników wyjdą 4 porcje przekąskowe.
Natomiast jeśli zapragniemy zjeść taki twarożek na śniadanie czy obiad, to traktujemy go jako dodatek do posiłku biorąc pod uwagę, że zawiera tłuszcze. Czyli np. śniadanie mogłoby wyglądać następująco: pół szklanki płatków owsianych + szklanka malin + cała porcja twarożku z nerkowców na słodko. Można oczywiście zjeść też do takiego śniadania dowolną porcję warzyw.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Monika

    Super brzmi i wyglada tez fajnie. Tylko co to płatki drożdżowe? Czy sa konieczne jak tak to gdzie mozna je dostac?

  • Monika

    Przepraszam, cofam pytanie o płatki 🙂

  • Nika

    Witaj Ewo, jedno pytanie dot.porcji: jezeli na przekaske mozemy zjesc 1/4 szklanki, a przepis podajesz na 1/2 szklanki orzechow, to jak dla mnie wychodzi 2 porcje przekaskowe lub jedna sniadaniowa, czy doliczasz jakos te platki i owoce? Pozdrawiam

    • Dokładnie to miałam na myśli – dwie porcje przekąskowe lub jedna śniadaniowa.

  • Nika

    Ok, bo w przepisie napisalas troche inaczej, stad moje watpliwosci. Dzieki

  • Nuviel

    hmmm Ewo, nie umiem znaleźć linku do przepisu czytelniczek. Gdzież on jest?

    Mam problem. Za tydzień mam lunch z szefostwem. Dużo szefów:/ Przypada mi faza 3cia. To będzie taki buffet z kanapkami: białe pieczywo, wędliny naszpikowane chemią, a w środku sosy majonezowe z sałatą i serem plus soki, słodycze i owoce niezgodne z 3cią fazą….. ZA MAŁO MI PŁACĄ żebym to jadła, więc chce sobie coś przynieśc w pudełeczku na zimno. Mimo że nie robie tajemnicy że jestem na diecie to nie chciałabym przynieść sałatki które zazwyczaj robią skromne wrażenie, że osoba sie katuje, nie je chleba ect….. Chciałabym pokazać splendor Diety Przyspieszającej Metabolizm, zwłaszcza splendor fazy 3ciej:) Macie jakieś pomysły? Na lunch już sie ziaren nie jada, wiec chleb esseński odpada. Moze to i dobrze, bo kanapek z tego raczej nie zrobie… sama nie wiem. Wygląda na to że sałatka z kurczakiem mi zostaje z dodatkiem avocado…

  • Szybka Przemiana

    Wszystkie listy wpisów (zasady diety, przepisy, produkty itd.) są teraz zebrane w na górze w zakładce Zanim zaczniesz: http://szybkaprzemiana.pl/zanim-zaczniesz/

    I przepisy czytelniczek tam są: http://szybkaprzemiana.pl/przepisy-i-pomysly-czytelniczek-bloga/

    O zmianach tych i innych będę jeszcze informować, gdy prace zostaną skończone (będzie FORUM do dyskusji!) Proszę o jeszcze trochę cierpliwości.

    A propos lunchu – wzięłabym garść sałaty, na to pomidor, kawałki grillowanego kurczaka, kawałki awokado i posypać pestkami dyni, słonecznika. I polać to sosem vinegret. Albo poukładaj osobno w pudełeczku humus, jajko na twardo, kurczaka, awokado, różne rodzaje warzyw – na bogato. Możesz dołączyć frytki z patatów 🙂