Waga stoi w miejscu – co robić? (2)

Woman' s feet on bathroom scaleObiecana druga porcja porad z cyklu – co zrobić, gdy ta … (tu niecenzuralne słowo) wskazówka wagi nie chce drgnąć. Pierwszą część porad można przecztać tutaj.

Chwilowe zatrzymanie procesu chudnięcia w trakcie diety przyspieszającej metabolizm to całkiem normalne zjawisko i nie jest de facto czymś złym. Dieta sprawiła, że w naszym ciele zaszedł różnych szereg zmian, prawdziwa mała rewolucja. Dlatego być może nasz organizm potrzebuje chwili oddechu, żeby trochę „odsapnąć”.

Nasze ciało reaguje na zmiany w unikalny dla siebie sposób. Możesz np. sporo schudnąć w pierwszym tygodniu diety, a w drugim ciut przybrać na wadze. Możesz przez tydzień w ogóle nie schudnąć ani grama. Szczególnie w pierwszym miesiącu stosowania diety przyspieszającej metabolizm są to częste sytuacje. Rzecz w tym, żeby przestój wagowy był stanem przejściowym, a nie permanentnym.

Klienci H. Pomory, autorki diety, najczęściej skarżą się na 2 problemy:
1. Waga zatrzymała się dłużej niż na 2 tygodnie, mimo dokładnego przestrzegania zasad diety.
2. Jesteś bardzo blisko swojego celu wagowego, ale waga nie chce drgnąć.

Co robić? Oto kilka wypróbowanych sposobów.

  • Przedłuż korzystną fazę

Jeśli najszybciej tracisz na wadze w fazie 2. – zastosuj model: 2 dni fazy 1., 3 dni fazy 2., 2 dni fazy 3.
Analogicznie, jeśli najłatwiej zrzucasz kilogramy w fazie 1. – przedłuż ją: 3 dni fazy 1., 2 dni fazy 2. i 2 dni fazy 3.
Taka zamiana faz może trwać maksymalnie przez 2 tygodnie.

  • Zmień ziarna

Jeśli podejrzewasz, że pełne ziarno może hamować u Ciebie proces chudnięcia, zmień je takie z niższym IG, np. zamiast brązowego ryżu – komosa. Jeśli zaś masz w jadłospisie sporo komosy, zmień ją na dziki ryż.
Możesz też w ramach eksperymentu całkowicie zrezygnować z ziaren i zastąpić je patatami (słodkimi ziemniakami).

  • Dodaj warzywa do przekąsek

Celuloza występująca w warzywach pomaga emuglować tłuszcz, dlatego naprawdę warto dodawać je do posiłków, ale także przekąsek, szczególnie w fazie nr 3.

  • Miksuj warzywa

Pewne warzywa są szczególnie godne polecenia ze względu na ich właściwości: ogórek, rzodkiewka, szpinak i jarmuż. Warto dodwać do nich bazylię, która może przeciwdziałać zatrzymaniu wagi. Miksowanie warzyw powoduje, że szybciej są wchłanianie do przewodu pokarmowego. Można skorzystać z przepisów na warzywne shake’i (wkrótce na blogu).

  • Doceń kapustę

Kapusta jest niezwykłym warzywem. W czasie jej gotowania uwalniają się enzymy, które korzystnie wpływają na proces spalania tłuszczu. Gotuj pół główki kapusty przez 30 minut. Następnie wypij wodę, na ciepło lub zimno. Wypicie 1/2 szklanki takiego wywaru może też pozytywnie wpłynąć na sen.

  • Wypróbuj shake „Płaski brzuch”

Łatwy i pyszny sposób na dostarczenie organizmowi solidnej porcji biologicznie czynnych substancji roślinnych pobudzających metabolizm. Jedna porcja, dla fazy nr 1 jako część śniadania, posiłku głównego lub przekąska:

1/4 szklanki soku z limonki,
1/4 szklanki pokrojonego ogórka,
1 szklanka pokrojonego owocu papaya,
1 łyżeczka świeżej kolendry.

Składniki zmiksować.

Tekst powstał na podstawie materiałów ze strony www H. Pomroy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.