Wegetarianizm i weganizm a dieta przyspieszająca metabolizm

jak przyspieszyć metabolizmDostaję sporo zapytań na temat tego, jak sobie radzić na diecie przyspieszającej metabolizm, kiedy nie je się mięsa lub w ogóle produktów pochodzących od zwierząt.

Jak najbardziej jest rozwiązanie tego problemu – dieta ma wariant wegetariański oraz wegański.

Wegetarianie

Jeśli dopuszczasz w swojej diecie ryby i jaja (jeśli nie dopuszczasz – przejdź do informacji dla wegan):

W fazie 1. – mięso zastępujesz roślinami strączkowymi takimi jak fasola, soczewica, cieciorka, groch łuskany. Dozwolona porcja to pół szklanki strączkowych, przy czym możesz zjeść do tego szklankę ziaren (ryż brązowy, pęczak, kasza jaglana i inne dozwolone w 1. fazie). Więcej o fazie 1.

W fazie 2. – tutaj Twoimi proteinami będą jaja (jedna sztuka na porcję) lub być może dopuścisz na czas diety spożycie ryb. Na blogu znajdziesz przepisy z łososiem oraz na sałatkę nicejską z tuńczykiem. W planach mam też publikację przepisów obiadowych z rybą, a póki co w każdym innym przepisie można zastąpić mięso rybą. Więcej o fazie 2.

W fazie 3. – analogicznie jak w fazie 1. – pół szklanki strączkowych + szklanka ziaren. Przy czym dozwolona ilość ziaren fazy 3. to 1/4 szklanki na porcję. Więcej o fazie 3.

Weganie

W fazie 1. – w tej fazie zalecenia są dokładnie takie jak dla wegetarian: mięso zastępujesz dozwolonymi roślinami strączkowymi. Porcja wynosi pół szklanki strączkowych + szklanka ziaren.

W fazie 2. – tu pojawia się problem – musimy jeść proteiny, a zwierzęce odpadają. Rośliny strączkowe również nie wchodzą w grę – mają za dużo węglowodanów. Dlatego autorka diety udziela w tym przypadku dyspensy na zakazaną na diecie soję (tylko w fazie 2.). Można jeść: tofu, tempeh i edamame (najlepiej ekologiczne, niemodyfikowane genetycznie).

Wielkość porcji: 120 g tempeh lub tempeh, 1/2 szklanki edamame.

W fazie 3. – na posiłek pół szklanki strączkowych + pół szklanki ziaren.

Jadłospisy:

Wybrane przepisy blogowe dla wegetarian i wegan:

Faza 1.
Czekoladowa owsianka z pomarańczą
Kasza jaglana z jabłkiem
Keczup domowy najlepszy
Koktajl truskawkowo-owsiany
Młoda kapusta (dozwolona również w fazie 2. i 3.)
Płatki owsiane z owocami
Surówka z czerwonej kapusty
Zupa krem z papryki
Zupa pomidorowa z pęczakiem
Zupa z dyni, pomarańczy i imbiru (na wywarze z warzyw)

Faza 3.
Frytki z patatów
Guacamole z pomidorem
Humus
Keczup domowy najlepszy
Krem czekoladowo-orzechowy z cieciorki
Majonez domowy
Masło migdałowe
Sałatka ze szparagami i komosą
Sałatka z patatów z pestkami dyni

i wiele innych – sprawdź

Polecam też przepisy dla wegetarian zawierające jaja.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.