Wołowina po tajsku z bazylią

To jedno z tych dań, które pozwoli nam zapomnieć, że właśnie trwa faza 2. Bardzo polecam – dla osoby lubiącej aromaty kuchni azjatyckiej, będzie to atrakcyjne doznanie smakowe.

wolowina-tajska-bazylia-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dozwolone w każdej fazie, jednak szczególnie polecane w 2. fazie. Składniki na 4 porcje. Na śniadanie, obiad lub kolację.

Składniki:

  • 4 opakowania 200 g makaronu konjac w kształcie ryżu (więcej o makaronie konjac) – można ten składnik pominąć i serwować wołowinę np. z porcją fasoli szparagowej czy surówką z kapusty pekińskiej.
  • 480 g mielonej chudej wołowiny (używam takiej),
  • 2 szklanki posiekanego w plasterki selera naciowego (lub szparagów),
  • 4 cebulki dymki pokrojone w plasterki (zastąpiłam dwoma średnimi cebulami),
  • 2 ząbki czosnku drobno posiekane,
  • łyżka świeżo startego imbiru,
  • 2 łyżki sosu tamari,
  • 1/2 szklanki posiekanej świeżej bazylii + kilka listków do dekoracji,
  • szczypta pieprzu cayenne lub więcej wg preferencji,
  • sól do smaku.
  1. Przygotuj makaron konjac wg przepisu na opakowaniu.
  2. Rozgrzej dużą nieprzywierającą patelnię, wrzuć wołowinę i smaż na średnim ogniu, aż zbrązowieje.
  3. Dodaj seler (ewentualnie szparagi), cebulkę, czosnek i imbir, i smaż aż seler będzie miękki (ok. 10-15 minut, można przykryć patelnię).
  4. Posól do smaku, dodaj pieprz cayenne, tamari, bazylię i smaż jeszcze minutę.
  5. Podawaj z makaronem konjac, udekoruj na talerzu listkami bazylii.

Mój komentarz:
Przepis samej H.Pomroy, z moimi modyfikacjami. To jedno z tych dań, które pozwoli nam zapomnieć, że właśnie trwa faza 2. i to nie tylko dzięki dodatkowi makaronu konjac w kształcie ryżu, który autorka diety nazywa metabolicznym ryżem. Sama wołowina na bogaty, intensywny i mimo braku tłuszczu do smażenia nie jest sucha, ponieważ mięso, mimo iż chude, jednak ok. 10% tłuszczu zawiera.  Bardzo polecam – dla osoby lubiącej aromaty kuchni azjatyckiej, będzie to atrakcyjne doznanie smakowe.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.