Zaparcia – jak się ich pozbyć

Wprowadzenie nowej diety, nawet tak korzystnej dla trawienia jak dieta przyspieszająca metabolizm, może początkowo powodować czasowe zapracia – niekiedy układ trawienny reaguje tak na nowe zwyczaje żywieniowe. To przejdzie, ale warto znać parę sztuczek, które pomogą poradzić sobie z tym przykrym problemem. Pierwsze trzy pochodzą od autorki diety H. Pomory, a dwa ostatnie – stosowane są z powodzeniem w naszym pięknym kraju nad Wisłą.

23wrzesnia1

1. Przyjmowanie witaminy C
Nikt raczej nie kojarzy przyjmowania witaminy C ze zwalczaniem zaparć, ale dzięki temu, że pomaga ona  zmniejszać obrzęk jelit, sprawdzi się w omawianym problemie. Nasz organizm nie gromadzi witaminy C, poza ilością potrzebną danego dnia, więc jej nadmiar ma efekt lekko rozwalniający. Jaką dawkę witaminy C przyjmować? Najlepiej zacząć od 1,000 mg przed snem (popić 1,5 szklanki wody), a następnie tyle samo rano. Jeśli do południa nic się zmieni, przyjmij trzecią identyczną dawkę.

2. Magnez
Również przyjmowanie magnezu może przynieść ulgę, ponieważ pomaga rozluźnić mięśnie jelit, ale także dlatego, iż przyciąga wodę, co pomaga zwiększyć jej ilość w krężnicy. Trzeba się tylko upewnić, czy przyjmowanie magnezu nie koliduje z innymi przyjmowanymi lekami (szczególnie przy problemach z nerkami).  Zalecana dawka to 1,000 mg z 1,5 szklanki wody przed snem.

3. Olej z wątroby dorsza
Można go zakupić bez problemu przez internet. Ma wiele cennych właściwości, a dodatkowo 2 łyżki przyjęte przed snem zadziałają pomogą na zaparcia. W czasie diety przyspieszającej metabolizm, dozwolony tylko w 3. fazie diety.

4. Kapusta kiszona
Zawiera bardzo dużo błonnika oraz żywe kultury bakterii. Skuteczny środek w walce z zaparciami.

5. Buraki
Również znane w właściwości lekko przeczyszczających. Buraka trzemy na drobnej tarce i dodajemy do niego łyżeczkę mielonego kminku, łyżeczkę oleju oraz szczyptę soli. Całość mieszamy ze sobą i jemy na czczo. Można stosować w 3. fazie diety przyspieszającej metabolizm.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.