Przepisy

Zdrowe nuggetsy z kurczaka

Danie fazy 3. Na obiad lub kolację.
4 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • 500 gram piersi kurczaka,
  • 100 gram dozwolonych orzechów (migdały, nerkowce, laskowe, pekan, piniowe, pistacje lub włoskie),
  • małe jajko,
  • płaska łyżeczka kurkumy,
  • pół łyżeczki soli,
  • pół łyżeczki pieprzu,
  • pół łyżeczki czosnku granulowanego,
  • pół łyżeczki papryki słodkiej lub ostrej (w zależności od preferencji).

1. Nagrzej piekarnik do temperatury 180 stopni.
2. Kurczaka pokrój w grube paski.
3. Jajko rozbełtaj z solą, pieprzem, papryką i czosnkiem, dodaj do kurczaka, dokładnie wymieszaj.
4. Orzechy zmiel i dodaj do nich kurkumę (zapewni kolor, a w smaku moim zdaniem nie jest wyczuwalna).
5. Paski kurczaka panieruj w orzechach i układaj na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
6. Piecz w piekarniku przez ok. 30 minut.

Podawaj z frytkami z patatów i keczupem.

Mój komentarz:
Trzeba przyznać, że jak na dietę, jest to danie typu „full wypas”.  Nuggetsy mimo braku smażenia wcale nie są suche. Wybierzmy orzechy, które lubimy, bo ich smak jest wyczuwalny. Ja robiłam z nerkowcami oraz z włoskimi (ta wersja na zdjęciu). Można nie dodawać kurkumy, z tym że wtedy będą miały jasny kolor. Może zamiast kurkumy dodać łyżeczkę papryki, co również zapewni efekt kolorystyczny. Po zjedzeniu takiego posiłku satysfakcja gwarantowana. W zasadzie na moment można zapomnieć, że jest się na diecie.



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 5 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

3 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *