Ziarna w fazie 1. diety przyspieszającej metabolizm

Faza 1. diety przyspieszającej metabolizm obfituje w różnego rodzaju ziarna (kasze, mąki, makarony itd.). Jest ich naprawdę duży wybór, postanowiłam więc podsumować w jednym miejscu wszystkie ich rodzaje. Jeśli o czymś zapomniałam, dajcie znać w komentarzach, uzupełnię.

ziarna-dieta-metabolizm

Wielkość dozwolonej porcji na jeden posiłek:

  • szklanka ziaren ugotowanych,
  • pół szklanki mąki,
  • kromka chleba,
  • wafle z ryżu brązowego – 30 gramów.

Zobacz także:
Wielkość porcji szczegółowo
Makaron orkiszowy, gryczany, owsiany i inne

Ziarna dozwolone w 1. fazie

  1. amarantus ziarna
  2. chleb esseński (ze skiełkowanego ziarna)
  3. chleb z mąki gryczanej, orkiszowej, owsianej i każdej innej dozwolonej na diecie
  4. kamut
  5. kasza gryczana
  6. kasza jęczmienna perłowa i łamana
  7. kasza jaglana
  8. kasza owsiana
  9. komosa ryżowa / quinoa
  10. makaron gryczany
  11. makaron jęczmienny
  12. makaron orkiszowy
  13. makaron owsiany
  14. makaron z komosy ryżowej
  15. makaron z brązowego ryżu
  16. maranta (mąka arrarutowa)
  17. mąka gryczana
  18. mąka z brązowego ryżu
  19. mąka z tapioki
  20. miłka abisyńska / teff
  21. orkisz
  22. pęczak
  23. placki z każdej dozwolonej w fazie 1. mąki (np. gryczane)
  24. płatki owsiane
  25. płatki z amarantusa
  26. płatki z brązowego ryżu
  27. pszenżyto
  28. ryż brązowy
  29. ryż dziki
  30. sorgo / afrykańskie proso
  31. tapioka
  32. wafle z brązowego ryżu
  33. wyroby ze skiełkowanego ziarna – krakersy, precle, tortille (niedostępne w Polsce)

Na zakończenie wskazówka, jakie wafle ryżowe wybrać, gdyż jest ich na rynku duży wybór, ale niewiele jest produkowanych z brązowego ryżu. Te spełniają wymogi:

wafle-ryzowe-dieta-metabolizm

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.