Zielona szakszuka

Śniadanie idealne. Zielona wersja tradycyjnej pomidorowej szakszuki. Tym razem jajka smażone są na mieszance zielonych warzyw: cukini, porze, szpinaku lub jarmużu. 

zielona-szakszuka-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 3 porcje. Na śniadanie, obiad lub kolację, może też stanowić przekąskę.

Składniki:

  • por,
  • zielona papryka,
  • mała cukinia,
  • 200 g lub więcej liści szpinaku (może być też jarmuż),
  • 3 jaja,
  • 6 łyżek zdrowego oleju do smażenia (np. z pestek winogron),
  • sól, pieprz do smaku.
  1. Rozgrzać na patelni olej.
  2. Pora (część białą i jasnozieloną) pokroić w plasterki, paprykę i cukinię w drobną kostkę. Wrzucić warzywa na patelnię.
  3. Smażyć na średnim ogniu, aż warzywa będą miękkie (ok. 15 minut).
  4. Doprawić do smaku solą i pieprzem, wymieszać.
  5. Dołożyć na patelnię szpinak, można partiami, mieszać (początkowo będzie wydawało się, że jest go zdecydowanie za dużo, ale za moment liście zwiędną).
  6. Zrobić w zielonej masie 3 zagłębienia i wbić w nie jaja.
  7. Zmniejszyć ogień, przykryć danie i dusić, aż jaja się zetną. Inny wariant: włożyć patelnię pod grill w piekarniku.

Mój komentarz:
Ta zielona szakszuka już dawno wpadła mi w oko, bo pojawia się na amerykańskich blogach. Wydawała się ciekawą wersją tradycyjnej pomidorowej szakszuki, która z kolei stanowi kwintesencję idealnego śniadania. To danie pochodzi z Tunezji, ale wielką popularność zyskało w Izraelu.

Podaję przepis z jednym jajkiem na porcję, choć wg zasad diety można użyć jednego jaja całego i 2 samych białek. Wówczas wyjdzie jedna bardzo syta porcja. Do śniadania i do kolacji trzeba dodać jakieś ziarna, np. kromkę chleba esseńskiego lub owsiane tortille, a do śniadania oczywiście jeszcze owoc.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Pati

    Przepyszna !!!! duzo warzyw tak jak lubie,przyprawy:cajun,garam masala,kmin rzymski,platki chilli,sol, pieprz i oregano !!!! jestem na diecie razem z mezem i uwielbiamy testowac nowe przepisy zamieszczone na blogu!!!! polecam mega dobre:)))pozwolilismy sobie na jedna kromke chleba na domowym zakwasie ,ktory sami robimy.