Zupa – krem z papryki

Danie fazy 1. Na obiad lub kolację.

Bez ograniczeń ilościowych, ponieważ danie składa się z samych warzyw, a te można jeść bez ograniczeń. Porcja na kilka miseczek zupy.

Składniki:

  • 4 papryki
  • mały koncentrat pomidorowy (70 gram, taki w małej puszce)
  • cebula
  • marchewka
  • liść laurowy, ziele angielskie
  • sół, pieprz, papryka w proszku, bazylia

paprykowa11. Nalać do garnka 1,25 l wody, wrzucić listki laurowe, ziele angielskie, pokorojne cebulę i marchewkę.
2. Po 10 minutach dodać oczyszczoną paprykę pokrojoną w ćwiartki.
3. Kiedy papryka będzie prawie miękka, dodać koncentrat pomidorowy rozmieszany w niewielkiej ilości zimnej wody. Doprawić do smaku.
4. Gotować jeszcze 5 minut.
5. Wyłowić ziele angielskie, listki laurowe i zmiksować na krem.

Mój komentarz:
Tę zupę można jeść bezkarnie – składa się z samych warzyw. Papryka jest warzywem mięsistym, jakby trochę oleistym, przez co zupa jest gęsta i sycąca – trudno uwierzyć, że nie ma w niej tłuszczu.

Zupa jest dodatkiem do obiadu lub kolacji w fazie 1. Nie może być samodzielnym daniem, bo nie ma w niej białka.

Można dodać cukinię pokrojoną w słupki, gotowaną – stworzy wrażenie makaronu.

Zupa może być też dla fazy nr 3, tylko wówczas trzeba dodać trochę zdrowych tłuszczy.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.





Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.