Zupa z pulpcikami z indyka i jarmużu

I znów propozycja dla fazy 2. uchodzącej za niewdzięczną – sycąca zupa jarzynowa, z pieczarkami i pulpetami z indyka.

zupa2faza-metabolizm1

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w każdej fazie, najbardziej przydatne w fazie 2., na śniadanie, obiad lub kolację. Składniki na 4 porcje.

Składniki:

  • 480 gram mielonego chudego mięsa indyka,
  • 2 szklanki posiekanego jarmużu (może być szpinak),
  • 2 średnie lub małe cebule,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 250 gram pieczarek, najlepiej małych,
  • pół opakowanie mrożonych brokułów,
  • pól opakowania mrożonej fasolki szparagowej,
  • listek laurowy, 3 ziela angielskie,
  • sól, pieprz, bazylia, papryka słodka, majeranek lub inne ulubione przyprawy.
  1. Nalać do garnka z ok. 2,5 l wody, wrzucić do niego listek laurowy, ziele angielskie, posolić, wstawić do zagotowania.
  2. Jedną cebulę, czosnek i jarmuż posiekać drobno i wymieszać z mięsem indyka, przyprawić do smaku wg uznania, ja dodałam też trochę startego imbiru i kumin.
  3. Do gotującej się wody wrzucać uformowane zwilżanymi w wodzie dłońmi pulpeciki. Bez obaw – mięso łatwo daje się formować i po wrzuceniu do wody nie rozpada się, lecz zachowuje swój kształt.
  4. Do garnka z wodą i pulpecikami dodać pieczarki (jeśli są małe w całości, jeśli większe pokrojone na kawałki) oraz brokuły i fasolkę  oraz pozostałą cebulę i czosnek.
  5. Gotować do momentu, aż warzywa będą miękkie (ok. 15 minut).
  6. Ewentualnie spróbować i doprawić całość do smaku.

Mój komentarz:
Zupa nie ma może super wyglądu (choć koleżanka z pracy stwierdziła, że wygląda całkiem apetycznie), ale za to ma smak! Gotowanie pulpecików w zupie sprawia, że wytwarza się rosołek i całość jest naprawdę smaczna. Co ważne, zupa jest bardzo sycąca. Można użyć dowolnych warzyw 2-fazowych, np. paprykę, seler naciowy, por itd.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.