Zasady diety

Jak przetrwać 2. fazę diety przyspieszającej metabolizm? (4) – za dużo mięsa!

„Jestem 7. tydzień na diecie i wszystko byłoby super, gdyby nie druga faza. Nie daję rady jeść mięsa.” – to częsty problem na Diecie Przyspieszającej Metabolizm. Ja to doskonale rozumiem, bo z mięsem też nie jest mi szczególnie po drodze. Mam kilka propozycji, jak poradzić sobie z tym problemem. 

Zobacz także:

Jedz mięso tylko w 2. fazie

Ta metoda ograniczy mięso tylko do 2 dni w tygodniu. To niewiele – da się wytrzymać. Natomiast w fazie 1. i 3. możemy skupić się na strączkach jako źródle białka, a w fazie 3. również na całych jajach. Oto kilka propozycji, jakie mogłyby być to posiłki:

1-sza faza:

3-cia faza:

Dania ze strączkami

Dania z jajkiem

Ryby

Ryby to trochę jednak co innego niż mięso (nie zgodzą się z tym wegetarianie, jednak mięsożercy wiedzą, o co chodzi). W 2. fazie możemy sięgnąć po dowolną rybę wędzoną (np. łososia, makrelę, pstrąga), po rybę świeżą (np. dorsza) lub po tuńczyka z puszki w sosie własnym. Polecam rybne przepisy dla 2. fazy:

Białko jaj

Nie tylko mięso, nie tylko ryba mogą stanowić białko w fazie 2. Taką rolę może z powodzeniem pełnić również pełnić białko jaja. Oczywiście pojawia się problem, co zrobić z żółtkami (tutaj podpowiedzi), jednak warto czasem sięgnąć w 2. fazie po białka, bo na ich bazie można przygotować słodkie dania – ewenement w tej fazie:

Mięso w formie atrakcyjnej

Oddaję głos członkiniom mojej grupy facebookowej „Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie”, które radzą, w jakiej formie jeść mięso lub rybę, żeby nie było monotonnie.

Agata:

„Polecam grillować chude cienkie kiełbaski z przyprawą harissa, tak długo aż będą suche – świetne w smaku, jak suszone mięso.”

„Ja jem sporo łososia wędzonego zamiast mięsa, ale dziś przykładowo upiekłam schab chudziutką w kapuście kiszonej z pieczarkami – pycha”.

Ewa:

„Mnie dobrze wchodzą faszerowane mięsem warzywa, np. pieczarki i papryka. Zrób sobie zupę z dodatkiem mięsa, a czasem rzeczywiście łatwiej jeść wędlinę, niż mięso. Np. smaruję chrzanem plastry szynki, wkładam tam paski ogórka, cebulki, zwijam w ruloniki i tak wcinam.”

Aleksandra:

„Jeśli mięso nie przechodzi Ci przez gardło rób może pasty z pieczonego/gotowanego mięsa z np. gotowanym selerem, ogórkiem kiszonym czy zielonym. „Nawilżaj” mięso dozwolonymi składnikami”.

„A może pasta z tuńczyka i białka jaja z ogórkiem zielonym i czosnkiem? Naprawdę warto zajrzeć i kombinować trochę na podstawie gotowych już jadłospisów bądź delikatnie je modyfikując.”

2 dni weganizmu

Ostatecznie, na 2 dni można przejść na weganizm – w tym przypadku autorka diety udziela dyspensy na zakazaną na diecie soję (dyspensa obowiązuje tylko w fazie 2.). Można jeść: tofu, tempeh i edamame (najlepiej ekologiczne, niemodyfikowane genetycznie).

Źródłem białka mogą być także: duże ilości warzyw bogatych w białko takich jak szpinak, jarmuż, fasolka szparagowa zielona, szparagi, brokuły, a także grzyby. W przypadku wegan można też dopuścić do diety białko w proszku z groszku, słonecznika lub dyni (odtłuszczone). Spirulina też będzie OK.

 

W blogowym sklepie:

 

 




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *