Przepisy

Awokado z jajkiem i komosą

Kolejny przykład dania niekojarzącego się zupełnie z dietą. Awokado, jajko i pomidor zawsze do siebie idealnie pasują, a dodatek komosy ryżowej czyni danie bardziej sycącym.

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dla fazy 3. na śniadanie lub kolację. Składniki na jedną porcję. 

Składniki:

  • dojrzałe awokado,
  • jajko,
  • pół szklanki ugotowanej komosy ryżowej (quinoa),
  • łyżka oliwy z oliwek,
  • łyżka soku z cytryny,
  • pół papryki,
  • kilka pomidorków koktajlowych,
  • można też dodać: ogórek, seler naciowy, mieszankę sałat, natkę pietruszki itd.
  • sól, morska,
  • łyżka zdrowego tłuszczu do usmażenia jajka (np. oliwa z oliwek, olej kokosowy, olej z pestek winogron).
  1. Pomidorki umyć, przekroić na połówki, wrzucić do miseczki.
  2. Paprykę pokroić w kostkę, dodać do pomidorów.
  3. Ugotowaną komosę dodać do warzyw.
  4. Awokado umyć, obrać, usunąć pestkę, pokroić w kostkę, skropić sokiem z cytryny. Wrzucić do pozostałych składników.
  5. Całość doprawić solą, pieprzem, dodać oliwę z oliwek, wymieszać.
  6. Jajko usmażyć na łyżce tłuszczu.
  7. Wyłożyć komosę z warzywami na talerz, na wierzchu położyć usmażone jajko.
  8. Do takiego śniadania powinno się dodać jeszcze owoc, można też dorzucić więcej warzyw.

Mój komentarz:
Przepis został zainspirowany podobnym z bloga Kwestia Smaku i jest przykładem kolejnego dania niekojarzącego się zupełnie z dietą. Awokado, jajko i pomidor zawsze do siebie idealnie pasują, a dodatek komosy ryżowej czyni danie bardziej sycącym. Świetnie sprawdzi się na śniadanie, ale może również być kolacją (wtedy bez owocu).

W blogowym sklepie:

NOWOŚĆ!

 

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

4 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *