Przepisy

Białe czekoladki kokosowe

Tylko jeden składnik! Tak, z samych wiórków kokosowych można wyczarować takie małe, apetyczne cudeńka, które śmiało mogą ubiegać się o medal w kategorii najzdrowszych słodkości wszechczasów. Wielbiciele smaku kokosa oszaleją na ich punkcie!

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na ok. 28 czekoladek. Na jedną porcję diety: 2 czekoladki (lub innymi słowy: 1/14 wszystkich czekoladek, jakie Ci wyjdą, bo możesz mieć foremki o innej pojemności).

Składniki:

  • 2 paczki wiórków kokosowych, każda po 200 g, bez konserwantów (do kupienia np. w Lidlu),
  • opcjonalnie: odrobina oleju kokosowego, ksylitol.
  1. Miksuj wiórki przez ok. 15 minut do płynnej konsystencji – czas zależy od miksera. Sprzęt nowszego typu upora się z tym raz dwa (nie wspominam nawet o Thermomixie!), ale jeśli Twój mikser pamięta czasy prezydentury Aleksandra Kwaśniewskiego, nie szalej, tylko rób częste przerwy. Wymaga jest pewna cierpliwość, która zostanie wynagrodzona. W miarę potrzeby zeskrobuj wiórki ze ścianek naczynia. Początkowo utracą swoją puszystą konsystencję, stając się coraz bardziej wilgotne i półsypkie, niczym piasek po deszczu w Łebie. Potem konsystencja zacznie robić się coraz bardziej płynna. Można dodać odrobinę oleju kokosowego, żeby przyspieszyć ten proces, ale i bez niego nastąpi moment płynności.
  2. Przelej masę kokosową do foremek na czekoladki lub foremek do kostek lodu. Sprawdzą się też małe papierowe papilotki. Wstaw do lodówki do stężenia.

Wariant: masę przelej do słoiczka i używaj jako masło kokosowe np. na kanapki (więcej w komentarzu poniżej). Można je przechowywać w lodówce do miesiąca.

Mój komentarz:
Uwaga na początek: nie rób tych czekoladek z małej ilości wiórków, bo wtedy dłużej się miksuje. Minimalna ilość to 2 paczki.

Przepis pochodzi z książki “Rzucam cukier” Sarah Wilson i tam występuje jako masło kokosowe. Dlatego też zamiast nakładać małe ilości kokosowej masy do foremek, można przełożyć całość do słoika i używać jak masła – do smarowania pieczywa, np. kromki chleba żytniego, posypując taką kanapkę solą morską (pycha!). W ogóle takie masło może stanowić zdrowy tłuszcz w różnych daniach 3. fazy Diety Przyspieszającej Metabolizm, np. być dodatkiem do porannej owsianki z owocami itp.

Takie czekoladki czy też masło zaraz po wyjęciu z lodówki będą twarde jak skała. Dlatego najlepiej wyjąć kilka minut wcześniej – bardzo szybko miękną w temperaturze pokojowej.

Moim zdaniem są wystarczająco słodkie, ale jeśli chcesz, można je dosłodzić ksylitolem do smaku (dodać ksylitol do wiórków przed zmiksowaniem lub pod koniec).

Postaw mi kawę na buycoffee.to




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 8 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *