Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (6)
Po diecie

Inspiracje dla fazy 4. diety przyspieszającej metabolizm (6)

Zbliża się szczyt sezonu warzywnego. Już teraz mamy do dyspozycji „młode wersje” wielu warzyw. Z ciekawymi dodatkami można z nich stworzyć świetne kompozycje smakowe. Poniżej propozycje sałatek dla osób, które nie są na diecie, ale dbają o linię (4. faza diety przyspieszającej metabolizm), i to sałatek bardzo szybkich do przygotowania, bo składających się tylko z 3 składników. Do sosów np. winegret nie dodajemy cukru, tylko stewię lub ksylitol. Również majonez najlepszy będzie domowy.

Z kalafiorem
Kalafior + por + jajko. Do tego obowiązkowo majonez. Sycąca sałatka, o wyrazistym dzięki dodatkowi pora smaku.

Z papryką
Papryka + pomidor + ser kozi. Sos winegret z dodatkiem czosnku. Sałatka w klimacie kuchni śródziemnomorskiej, będą więc pasowały także np. czarne oliwki. Wariant: użyć papryki pieczonej.

Z mango
Mango + sałata + pierś kurczaka pieczona, gotowana lub grillowana. Do tego sos winegret lub musztardowy. Jeśli lubisz ostre smaki, świetnie pasuje tutaj papryczka chili.

Z brokułami
Brokuł + pomidor + jajko. Jako sos – majonez, do którego można dodać rozgnieciony ząbek czosnku, a całość obficie posypać koperkiem. Brokuł można zastąpić kalafiorem. To dość popularna sałatka, bardzo sycąca, może stanowić lekki obiad w ciepły dzień.

Z kalarepą
Kalarepa + marchew + cebula. Sos z jogurtu greckiego, przypraw i czosnku. To w zasadzie bardziej surówka, niż sałatka, jednak na pewno grzechu warta. Jeśli lubimy klimaty orientalne, możemy dodać do sosu trochę curry lub kurkumy.

Z pomidorem
Pomidor + tuńczyk z puszki (w sosie własnym lub w oleju) + awokado. Sos z mieszanki jogurtu greckiego i majonezu. Dodatek świeżej kolendry bardzo wskazany. Pasuje też czerwona cebula.




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

4 komentarze

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *