Przepisy

Deser czekoladowy z owocami

Propozycja dla czekoladoholików – deser mocno czekoladowy, prosty i szybki, a przy tym w 100% zdrowy – bez cukru, nabiału i jakichkolwiek podejrzanych składników. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Na śniadanie lub jako składnik obiadu. Składniki na 2 porcje. 

Składniki:

    • 1 średni batat bez skórki ugotowany lub upieczony (= ok. 2/3 szklanki musu),
    • 1/4 szklanki zmielonych migdałów lub wiórków kokosowych,
    • pół szklanki kakao,
    • łyżka rozpuszczonego oleju kokosowego,
    • 2 szklanki owoców 3. fazy diety (np. porzeczki, maliny, wiśnie, jagody itd.)
  1. Wszystkie składniki dokładnie miksujemy.
  2. Przekładamy do naczynia, wyrównujemy powierzchnię i schładzamy w lodówce (można też lekko zmrozić w zamrażalniku, zwłaszcza w upalne dni). Podajemy z owocami.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi z bloga Zdrowo zakręcona (z lekkimi modyfikacjami). Podobno można też taki deser upiec, będzie wówczas przypominał ciasto.

Deser jest mocno czekoladowy, więc to zdecydowanie propozycja dla fanów intensywnego smaku czekolady, którzy mogą go zjeść nawet na śniadanie. Może też być deserem po obiedzie (wtedy w daniu obiadowym uważać na ilość zdrowych tłuszczy). Jako przekąska też, tyle że bez owoców.

Nowy jadłospis z Lidla nr 2 w przygotowaniu! Zapisz się na listę oczekujących

W blogowym sklepie:

NOWOŚĆ!

 

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *