Produkty

12 mrożonek wielowarzywnych przydatnych na diecie

Nie bez przyczyny poruszam temat mrożonek akurat teraz. Na finiszu zimy, warzywa leżakujące od wielu miesięcy, niekoniecznie posiadają pełnię swoich witamin i mikroelementów. Co innego mrożonki – produkty zamrożone w pełni sezonu zachowują większość swoich cennych składników. Dlatego nie należy bać się mrożonek – są one pełnowartościowym produktem Co więcej, można dzięki nim zaoszczędzić masę czasu: warzywa są już obrane i pokrojone.

Wiadomo, że na diecie świetnie sprawdzają się np. mrożona fasolka szparagowa, brokuły czy kalafior, jednak trochę więcej problemów jest z mieszankami warzyw, ponieważ, jak wiadomo, muszę one pasować do fazy diety. Np. bardzo często jest łączony brokuł z kalafiorem, czego na diecie robić nie można (brokuł: faza 1. 2., kalafior: faza 3.). Również ziemniaki – których nie ma na liście diety – występują w bardzo wielu mrożonkach.

Skąd takie zasady? Odpowiedź tutaj: Jak powstała Dieta Przyspieszająca Metabolizm? 

Niemniej, na rynku jest całkiem sporo mrożonek wielowarzywnych idealnie pasujących do diety. Przedstawiam ich wybór (na pewno jest ich więcej).

Pewnie zwrócicie uwagę na słabą reprezentację produktów dla 2. fazy. Coś jednak się znalazło – mieszanka fasolki szparagowej żółtej i zielonej (zawsze można sobie zrobić we własnym zakresie z 2 pojedynczych opakowań tych fasolek). Jako ciekawostkę powiem, że w Hiszpanii widziałam mrożonkę papryka czerwona + papryka zielona (pokrojone w kosteczkę) – idealna sprawa dla 2. fazy! Jeśli ktoś mieszka w Hiszpanii, to polecam (widziałam w Mercadonie).

Myślę, że warto zwrócić uwagę na mieszane mrożonki będąc na diecie, ponieważ mogą stać się inspiracją do nowych dań, a także możliwością błyskawicznego przygotowania np. zupy. Niektóre z nich, np. barszcz ukraiński czy zupa fasolowa zawierają już białk0 (fasolę), mogą więc stanowić szybki i pełnowartościowy posiłek, niekoniecznie na diecie.

PS. O mrożonkach wielowarzywnych pisałam już 4 lata temu: 8 mrożonek wielowarzywnych przydatnych na diecie, jednak od tego czasu pojawiło się wiele nowych.

D’aucy fasolka szparagowa żółta i zielona

Faza: 1., 2. i 3.
Skład: fasola szparagowa żółta 50%, fasola szparagowa zielona 50%

*

D’aucy Fit mix fasolowy

Faza 1. i 3.
Skład: fasola płaska 30%, fasola zielona 30%, fasola żółta 30%, marchew 10%

*

Fresh Mieszanka warzywna 8-składnikowa

Faza: 3.
Skład: marchewka, kalafior, fasolka szparagowa, seler, por, pasternak, brukselka, pietruszka

*

Hortex Włoszczyzna paskiFaza: faza 1. i 3.
Skład: marchewka, pietruszka, seler oraz por

*

 

Hortex Marchewka z groszkiemFaza: 1. i 3.
Skład: marchew 60%, groch zielony 40%

*

Carrefour Barszcz ukraiński mrożony

Faza: 1. i 3.
Skład: pomidory, kapusta biała, fasola szparagowa, marchew, cebula, seler

*

Proste Historie Barszcz ukraiński

Faza: 1. i 3.
Skład: pomidor, marchew, fasola biała, kapusta biała, seler, cebula

*

Proste Historie Zupa krem z żółtych warzyw

Faza: 3.
Skład: dynia (50%), warzywa w zmiennych proporcjach 49% (marchew żółta, marchew pomarańczowa, papryka żółta, pietruszka, seler), prażone pestki dyni (1%)

*

Hortex Zupa fasolowaFaza: 1. i 3. 
Skład: fasola blanszowana 50%, marchew, seler, pietruszka, por, przyprawy 1%

*

Hortex Zupa jesienno-zimowa

Faza: 3.
Skład: marchew, kalafior, fasola szparagowa, kapusta brukselska, por, seler

*

Hortex Zupa prezydenckaFaza: 1. i 3.
Skład:  kapusta biała, pomidor, seler, papryka, cebula, por

*

Bonduelle Mieszanka warzywna chińska

Faza: 1. i 2.
Skład: kiełki fasoli mung (35%), marchew (25%), papryka czerwona (15%), por (15%), grzyby chińskie mun (5%), kiełki bambusa (5%)

*

Hortex Mieszanka chińskaFaza: 1. i 3.
Skład: marchew, kiełki fasoli Mung, papryka, por, cebula, pędy bambusa 10%, grzyby Mun 10%

*

Jak jeść mrożonki, także jednoskładnikowe?

  • Jako standardowy dodatek warzywny do dań mięsnych, rybnych i innych proteinowych.
  • Jako zupę ugotowaną na bulionie, z całymi kawałkami warzyw i ew. mięsem, np. piersią kurczaka lub ze strączkami (fasolka, soczewica, ciciorka).
  • Jako zupę krem – warzywa ugotować w niewielkiej ilości bulionu, następnie zmiksować na krem.
  • Jako pure – ugotować w minimalnej ilości wody i zmiksować. Podawać do obiadu jako zamiennik pure z ziemniaków.
  • Składają się z samych warzyw i grzybów, więc nie ma ograniczeń ilościowych.
  • Doprawiając. Mieszanki chińskie imbirem, kolendrą, chili, sosem tamari. Do zupy dyniowej pasuje imbir, curry, cynamon, w 3. fazie można ją wzbogacić mlekiem kokosowym. Do pozostałych mieszanek będą pasować bazylia, oregano, czosnek, koperek itd.

 

W blogowym sklepie:

NOWOŚĆ!

 

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *