Przepisy

Pesto z liści rzodkiewki – pyszne i proste

Pesto z polskich produktów i w duchu zero waste, a przy tym bardzo smaczne. Liście rzodkiewki zawierają dużą ilość witaminy C, a także fosfor, żelazo i wapń. Działają przeciwzapalnie i detoksykująco. Jednym słowem: możemy wykorzystać zazwyczaj wyrzucaną część rośliny i odnieść z tego mnóstwo korzyści.

Zobacz także:

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 3. Składniki na 3 porcje. Więcej informacji w komentarzu. 

Składniki:

  • liście z 1 pęczka rzodkiewek,
  • 3 łyżki pestek słonecznika,
  • 3 łyżki płatków drożdżowych,
  • 5 łyżek oliwy z oliwek (wybierz, jaką lubisz – jej smak wpłynie na całość),
  • ząbek czosnku (opcjonalnie),
  • sól i pieprz do smaku
  1. Liście rzodkiewki przebrać, odrzucić przywiędłe (jeśli wszystkie są klapnięte, wystarczy cały pęczek zanurzyć na pół godziny w zimnej wodzie – wtedy ożyją).
  2. Wszystkie składniki zmiksować w blenderze z ostrzem  kształcie litery „s”.

Wersja poza dietą: zamiast płatków drożdżowych dodać 3 łyżki startego sera twardego (parmezan, grana padano, dziugas itd.)

Same rzodkiewki świetnie się przechowują w słoiku z zimną wodą, w lodówce, mogą stać tak i tydzień, a takie przywiędłe odzyskają jędrność.

Mój komentarz:
Przepis zaczerpnęłam od Lifemanagerki.

Gdybym miała określić, jak smakuje to pesto, to powiedziałabym, że mocno ziołowo, trochę słonecznikowo, a na pewno przyjemnie tłusto 🙂 Jest to zupełnie inny smak, niż tradycyjnego pesto, robionego z bazylii i orzeszków pinii. Swoją drogą jest też dużo tańsze, bo jednak liście rzodkiewki, które nota bene zazwyczaj się wyrzuca oraz pestki słonecznika to dużo niższy koszt.

Jak jeść to pesto na Diecie Przyspieszającej Metabolizm?

  • na kanapki – świetnie smakuje z kromką żytniego chleba,
  • z jajkiem na twardo,
  • z makaronem, jak tradycyjne pesto,
  • jako dodatek do kurczaka lub ryby, np. posmarować nim porcję piersi z kurczaka grillowanej lub pieczonej,
  • na przekąskę z warzywami, np. z papryką, selerem naciowym, ogórkiem.

Nowy jadłospis z Lidla nr 2 w przygotowaniu! Zapisz się na listę oczekujących

W blogowym sklepie:

NOWOŚĆ!

 

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *