Przepisy

Chili z indykiem i fasolą

Sycące i aromatycznie chili z indykiem oraz dodatkiem dwóch rodzajów fasoli i soczewicy. Porcja na duży garnek z myślą o zrobieniu zapasów do zamrożenia, co oznacza oszczędność czasu i wysiłku. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Składniki na 14 porcji. 

Składniki:

  • 480 g mielonego mięsa z indyka (chudego, bez konserwantów),
  • 2 czerwone cebule,
  • puszka fasoli czerwonej,
  • puszka fasoli białej,
  • puszka soczewicy,
  • 2 małe cukinie lub opakowanie selera naciowego,
  • 2 puszki pomidorów krojonych,
  • opakowanie 400 g przecieru pomidorowego,
  • przyprawy: 2 łyżeczki soli, 1-2 łyżeczki chili w proszku*, łyżeczka czosnku granulowanego, 2 łyżeczki ksylitolu, łyżeczka oregano, łyżeczka kuminu, pół łyżeczki cynamonu,
  • opcjonalnie: natka pietruszki lub kolendra do posypania.

* Jeśli lubisz pikantne dania, możesz dodać nawet 3 łyżeczki, natomiast jeśli za nimi przepadasz, zacznij do pół łyżeczki.

  1. Cebulę posiekać.
  2. W dużym garnku rozgrzać kilka łyżek wody i zeszklić na niej cebulę.
  3. Dodać mięso i smażyć mieszając, aż straci różowy kolor.
  4. Następnie wlać pomidory z puszek i przecier oraz pokrojony na plasterki seler (jeśli dodajemy seler) lub cukinię pokrojoną w kostkę (jeśli dodajemy cukinię). Gotować 10 minut pod przykryciem.
  5. Po 10 minutach dodać obie fasole i soczewicę (odsączone z zalewy) oraz przyprawy. Gotować kolejne 15 minut bez przykrycia.
  6. Na talerzu posypać zieleniną.

Mój komentarz:

Z podanych składników wychodzi 14 porcji „dietowych”, można więc nadwyżkę śmiało zamrozić i mieć gotowy zapas na następne tygodnie. W 1. fazie chili jemy np. ze szklanką ugotowanego ryżu brązowego lub kromką chleba żytniego.

Danie można też łatwo przerobić na 3. fazę: porcję posypać połową awokado pokrojoną w kostkę lub 1/4 szklanki pestek dyni bądź wymieszać z 3 łyżkami oliwy z oliwek – po prostu dodajemy dowolne zdrowe tłuszcze.

***



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

6 komentarzy

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *