Przepisy

Konfitura z truskawek bez cukru, z ksylitolem

Czy jest możliwe przygotowanie konfitury czy dżemu bez cukru? Jak najbardziej! Jego rolę spełni ksylitol. Zdrowa konfitura, która nie zawiera tony cukru i można ją jeść na diecie to po prostu bajka – smak lata bezkarnie zamknięty w słoiku. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Faza 1. Jedna porcja = 2 łyżeczki konfitury (nie zastępuje owoców w posiłku – więcej wskazówek w komentarzu poniżej).

Składniki:

  • 1 kg truskawek,
  • 1 szklanka ksylitolu,
  • 4 łyżki soku z cytryny.
  1. Truskawki umyj, usuń szypułki i zmiksuj pulsacyjnie 3-4 razy tak, aby owoce zostały posiekane na dość grube kawałki.
  2. Wyłóż truskawki na dużą patelnię, wymieszaj z ksylitolem i sokiem z cytryny.
  3. Gotuj na średnim ogniu mieszając, aż konfitura zgęstnieje, a pęcherzyki całkowicie pokryją powierzchnię, od 9 do 10 minut.
  4. Przełóż konfiturę  do wyparzonych słoików (objętościowo wyjdzie jej ok. 2 szklanki) i jeśli ma być zjedzona w ciągu 10 dni, po wystygnięciu schowaj do lodówki. Jeśli ma być przechowywana dłużej, wstaw słoiki do piekarnika nagrzanego do 120 stopni, „piecz” 20 minut, następnie otwórz piekarnik i studź w otwartym piekarniku.

Mój komentarz:
Przepis pochodzi od samej Haylie Pomroy, więc jest w 100% zgodny z zasadami Diety Przyspieszającej Metabolizm. Co ciekawe, konfitura nie zastępuje owoców posiłku: do dania z 2 łyżeczkami dżemu normalnie dodajemy owoc. Czyli możemy zjeść takie śniadanie:

  • kromka chleba żytniego (może być jako grzanka), posmarowana 2 łyżeczkami konfitury z truskawek, kiwi (lub dowolny owoc 1. fazy),
  • płatki owsiane + 2 łyżeczki konfitury + szklanka borówki amerykańskiej.

Jeśli dręczy Was pytanie, czy przetwory z ksylitolem mają rację bytu, to sprawdziłam to dokładnie i wszelkie autorytety, łącznie z Olgą Smile (to taka znana pani od dobrych przepisów) potwierdzają, że tak – jak najbardziej, nie ma czego się bać, cukier w dżemie nie jest obowiązkowy, można go zastąpić ksylitolem.

***




Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

2 komentarze

  • Iwona

    W tym roku robiłam powidła śliwkowe z ksylitolem, wyszły super.Rewelacyjny smak, niczym nie różnią się od powideł z cukrem, tylko tym, że są zdrowsze.Polecam

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *