Przepisy

Smalec z fasoli

Jak smakuje wegański smalec z fasoli? Jak… smalec 🙂 A przynajmniej bardzo podobnie, zapewne dzięki dodatkowi podsmażonej cebulki i majeranku. Bardzo smaczny dodatek do kanapek lub samodzielna przekąska. 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Składniki na 3 porcje. Na śniadanie lub kolację (z chlebem) lub na przekąskę (bez chleba). 

Składniki:

  • puszka białej fasoli (lub 1,5 szklanki samodzielnie ugotowanej),
  • duża cebula,
  • 6 łyżek oleju z pestek winogron lub słonecznikowego,
  • łyżeczka majeranku,
  • sól i pieprz do smaku,
  • opcjonalnie: kromka chleba żytniego 30 g na jedną porcję smalcu (jeśli smalec ma być jedzony na śniadanie lub kolację)
  1. Olej rozgrzać na patelni i smażyć na nim drobno pokrojoną cebulę – najpierw zeszklić, a na koniec lekko zrumienić.
  2. Fasolę osączyć zostawiając 1/4 szklanki zalewy.
  3. Zmiksować fasolę wraz z zalewą (lub rozgnieść praską do ziemniaków).
  4. Dodać do fasoli usmażoną cebulę i przyprawy, wymieszać ręcznie.

Mój komentarz:
Smak tej pasty fasolowej mocno zaskoczył – nie spodziewałam się, że będzie smakować prawie jak smalec 🙂 Dla mnie i dla wielu osób w zbliżonym wieku to smak dzieciństwa.

Smakował też dzieciom, które jak wiadomo są dość wybredne. Świetny z chlebem żytnim, a jeśli ma być jedzony jako przekąska – to już bez chleba, za to koniecznie z warzywami, np. można nim posmarować łódki z ogórka lub liście sałaty rzymskiej.

image_print

KLASYCZNY MONTIGNAC💥🚀

UWAGA! Chcesz dostawać informacje o tej diecie z niskim IG?

👉 ZAPISZ SIĘ TUTAJ 👈

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 10 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie Diety Przyspieszającej Metabolizm i innych zdrowych diet.

3 komentarze

  • anna

    W ramach moich przygotowań do DPM razem z rodzina eksperymentujemy z niektórymi przepisami z bloga.Teraz partner przygotował mi smalec z fasoli. Rodzinie nie smakował, ale ja chetnie zjadłam go, smarując fasolowym smalcem chleb żytni i łódeczki z cykorii. Ja nie mam czasu i nie lubię dużo czasu spędzać w kuchni. Czy w czasie diety będę mogła wykorzystać cały smalec jednego dnia, dodając do niego rózne warzywa w stosownej ilości Smalec z fasoli jest trochę za tłusty, chyba nic się nie stanie jak dodam do niego tylko 4 łyżki oleju, a zdrowy tłuszcz uzupełnięw inny sposób ?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *