Przepisy

Sałatka z batatów z pestkami dyni

Danie fazy 3. Na obiad lub na kolację.
2 porcje dla osoby planującej schudnąć 10 kg i mniej. Jeśli chcesz schudnąć więcej niż 10 kg – dodaj pół porcji.

Składniki:

  • jeden batat,
  • 2 łyżki pestek dyni,
  • 2 łyżki dzikiego ryżu (można zastąpić komosą lub pęczakiem),
  • łyżka startego świeżego imbiru (można pominąć jeśli nie mamy lub nie lubimy),
  • ząbek czosnku (można zastąpić granulowanym),
  • 2 łyżki oliwy z oliwek,
  • sól, pieprz, chili.

1. Batat obrać, pokroić w kostkę, rozłożyć na blasze.
2. Posypać imbirem, pestkami dyni, przyprawami, skropić oliwą z oliwek. Wymieszać.
3. Piec ok 16 minut, w połowe pieczenia wymieszać.
4. Po wyjęciu z piekarnika wymieszać z ryżem.

Przepis pochodzi z blogu Kwestia smaku z niewielkimi modyfikacjami przystosowującymi go do diety przyspieszającej metabolizm.

Mój komentarz:
Sałatka ta jest moim hitem już od jakiegoś czasu, jeszcze przed rozpoczęciem diety. Podaję ją na ciepło do obiadu.

W oryginalnym przepisie na koniec posypuje się sałatkę (zimną) miętą i podaje na liściach sałaty. Oczywiście można to zrobić także na diecie przyspieszającej metabolizm.

***



Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

13 komentarzy

Pozostaw odpowiedź margo Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *