Zasady diety

Jadłospis na luty antyprzeziębieniowy + wskazówki dla wegetarian

Luty to w zasadzie już końcówka zimy (tak – można już tak powoli myśleć!). To również czas ograniczonego wyboru świeżych warzyw i owoców, ale z pewnością z tych dostępnych, w tym w postaci mrożonek, da się wyczarować pyszne i zdrowe dania! Ważne jest, aby właśnie teraz, gdy po wielu tygodniach chłodów mamy osłabioną odporność, dostarczać sobie jak najwięcej witamin i mikroelementów. Dodatkowo przemyciłam w tym jadłospisie produkty „antyprzeziębieniowe” i wzmacniające odporność, czyli czosnek, cytrusy, kapustę kiszoną, kaszę jaglaną itd. 

Wegetarianie  – pod każdą fazę podaję, jak dopasować jadłospis do diety wegetariańskiej.

Zobacz także: 

Poniedziałek i  wtorek.  1 faza

Śniadanie: budyń jaglany z pomarańczą
II śniadanie: 3 mandarynki
Obiad: węgierski kociołek, szklanka ugotowanego pęczaku, ogórki kiszone, jabłko
Podwieczorek: 3 mandarynki
Kolacja: szybka zupa z kaszą jaglaną

Wegetarianie: w przepisie na węgierski kociołek zamiast kurczaka użyj 2 szklanek ugotowanej fasoli białej lub soczewicy (mogą być z puszki). Reszta jadłospisu bez zmian.

Środa i czwartek. 2 faza

Śniadanie: 3 ugotowane białka jaj, 2 szkl. ugotowanych brokułów
II śniadanie: 60 g łososia wędzonego, seler naciowy
Obiad: kotleciki z indyka z szałwią i oregano, 2 szkl. kiszonej kapusty lub ugotowanej fasolki szparagowej zielonej (lub pół na pół)
Podwieczorek: 60 g tuńczyka w sosie własnym, ogórki kiszone
Kolacja: zupa z pulpecikami z indyka i jarmużu

Wegetarianie: Na przekąskę zjedzcie 1 białko jaja ugotowane (1 sztuka na 1 przekąskę) z podanymi warzywami. Z kolei na obiad i kolację zupę pieczarkową + warzywa takie, jak podane przy obiedzie. Reszta jadłospisu bez zmian.

Piątek, sobota i niedziela. 3 faza

Śniadanie: bataty z jarmużem, jajko sadzone, kromka chleba żytniego, grejpfrut
II śniadanie: meksykańska pikantna czekolada (lub 1/4 szkl. pestek słonecznika), marchewka
Obiad: kurczak curry z batatami, żółta fasolka szparagowa, szklanka wiśni lub malin (z mrożonki) lub grejpfrut
Podwieczorek: szklanka kiszonej kapusty z 3 łyżkami oliwy z oliwek, solą, świeżo zmielonym czarnym pieprzem, ksylitolem, kminkiem i ew. czerwoną cebulą
Kolacja: śledzie w majeranku, kromka chleba żytniego, papryka czerwona

Wegetarianie: na obiad zamiast kurczaka z batatami: zupa pomidorowa z warzywami i soczewicą (pycha!), a na kolację zamiast śledzi: pasta z czerwonej fasoli (również pycha :-)) lub humus. Reszta jadłospisu bez zmian.

Do popijania w każdej fazie:

Pamiętaj – podaję minimalne ilości warzyw, można je jeść bez ograniczeń.

Nowy jadłospis z Lidla nr 2 w przygotowaniu! Zapisz się na listę oczekujących

W blogowym sklepie:

NOWOŚĆ!

 

Print Friendly, PDF & Email

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od 6 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.

3 komentarze

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *