Prosta sałatka z tuńczykiem

Lubię dania, których przygotowanie nie trwa dłużej niż 5 minut, a do takich właśnie należy ta sałatka. Świetna opcja dla zabieganych.

slatka-z-tunczykiem-prosta-dieta-metabolizm

Danie diety przyspieszającej metabolizm, dla fazy 2., choć będzie pasowało też do innych faz (patrz komentarz poniżej). Składniki na jedną porcję.

Składniki:

  • 3 garści mieszanki sałat lub po prostu sałaty porwanej na kawałki,
  • 180 gram tuńczyka z puszki w sosie własnym,
  • pół papryki,
  • na sos: 2 łyżki sosu tamari (lub octu balsamicznego), 2 łyżeczki musztardy, szczypta soli
  • opcjonalnie inne warzywa 2. fazy np. seler naciowy, ogórek świeży i kiszony, szczypiorek, cebula czerwona itd.
  1. Paprykę umyć i pokroić w kostkę.
  2. Do miski wrzucić sałatę, tuńczyka osączonego z wody i paprykę.
  3. Składniki sosu dokładnie zamieszać i polać nim sałatę.

Mój komentarz:
Można nadać tej sałatce bardziej azjatycki smak wykorzystując sos z tego przepisu (jest przepyszny).

Warianty sałatki:

  • na przekąskę w fazie 2.: wszystko tak samo, tylko tuńczyka mniej o połowę, czyli 90 g;
  • dla fazy 1.: dorzucić szklankę ugotowanego ryżu i pomidor, marchew;
  • dla fazy 3.: do zrobienia sosu użyć 3 łyżek oliwy z oliwek, pomidor, marchew.

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.