Chałwa słonecznikowa

Zdrowa i łatwa do przygotowania słodkość z kilku zaledwie składników. Smakowity kąsek dla wielbicieli chałwy i słonecznika. 

 

Danie diety przyspieszającej metabolizm. Dozwolone w fazie 3. Na przekąskę. Składniki na 6 porcji. 

Składniki:

  • 1,5 szklanki ziaren słonecznika,
  • 1/4 szklanki ksylitolu,
  • 3 łyżki wody,
  • łyżka oleju słonecznikowego,
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego,
  • 1/4 łyżeczki soli.
  1. Słonecznik wysypać na porządnie rozgrzaną patelnię i prażyć przez 2 minuty. Wysypać na talerz i zostawić do ostygnięcia.
  2. W tym czasie w małym rondelku podgrzać wszystkie pozostałe składniki tylko do momentu rozpuszczenia ksylitolu.
  3. Słonecznik wsypać do miksera z nożykiem i zblendować na drobne grudki.
  4. Następnie dodać syrop i blendować, aż masa nabierze konsystencji plasteliny. Ja zostawiłam grudki słonecznika, ale można zmielić zupełnie na gładko.
  5. Gotową masę przełożyć do niewielkiego pojemnika, wyrównać powierzchnię i wstawić do lodówki. Kiedy zastygnie, kroić na kawałki. Przechowywać w lodówce do miesiąca.

Mój komentarz:
Przepis – z niewielkimi modyfikacjami – pochodzi z nowej „Jadłonomii” Marty Dymek (świetna książka!). Idealna przekąska na 3. fazę i co ważne można ją naprawdę długo przechowywać. U nas nie było takiej konieczności, bo 9-latek zjadł prawie wszystko za jednym zamachem. Następnym razem po prostu zrobię z podwójnej porcji. Tym bardziej, że kilogram ziaren słonecznika (na wagę w Carrefour) to koszt zaledwie 9,9 zł.

Ewa

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam materiały niepublikowane na blogu oraz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.


Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Magdalena

    Robiłam i jest przepyszne. Czasem też dodaję karob. 🙂