Śniadanie w 3. fazie diety

To kolejny temat, który budzi wiele wątpliwości – jak powinno wyglądać śniadanie w 3. fazie diety przyspieszającej metabolizm? W książkach autorki diety Haylie Pomroy podawane są niejasne czy wręcz sprzeczne informacje.

Otóż według najnowszych informacji śniadanie w 3. fazie powinno zawierać:

Obowiązkowo:

  • zdrowe tłuszcze,
  • ziarna,
  • owoce,
  • warzywa.

Opcjonalnie:

  • proteiny.

Oznacza to, że nie ma obowiązku jedzenia do śniadania białka (czyli mięsa, ryby lub warzyw strączkowych), ale może je włączyć, jeśli mamy ochotę. Bez względu na to, co na ten temat mówią książki Pomroy, jest to najbardziej aktualna i wiarygodna informacja pochodząca z aplikacji autorki diety na iPhone’a. I tak jak wydrukowanej książki nijak nie można zmienić, tak aplikacja jest w razie potrzeby aktualizowana i zawsze opieram się na niej, gdy pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości odnośnie zasad diety.

Przykłady śniadań bez białka:

Owsianka z jagodami tahini i kokosem, do tego 2 pomidory lub marchewki lub dowolne inne warzywa dozwolone w 3. fazie
owsianka | dieta przyspieszająca metabolizm

 

Pudding czekoladowy chia z owocami (owoców musi być szklanka), do tego powinniśmy dodać pół szklanki ugotowanych ziaren i warzywa
pudding-chia-dieta-metabolizm

Przykłady śniadań z białkiem:

Sałatka z 180 gr tuńczyka w sosie własnym, sałaty, pomidora, ogórka, papryki i sosu winegret na bazie 3 łyżek oliwy z oliwek, kawałek brownie, szklanka owoców, np. malin lub borówki amerykańskiej
brownie-metabolizm

 

Muffinki śniadaniowe wytrwane, plaster wędliny bez węglowodanów, surówka z pomidora, papryki i 2 łyżek oliwy z oliwek, grejpfrut lub brzoskwinia
muffinki-jajeczne-metabolizm

A Wy jakie śniadanie w 3. fazie preferujecie – z białkiem czy bez?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 3 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm.

  • Sylwia Lisiecka

    Witaj Ewo, już raz stosowałam ta dietę teraz planuje powrót i zastanawia, się czy mąka orkiszowa jest dozwolona znalazłam wzmiankę o orkiszu i makaronie orkiszowym a o mące nic więc wole zapytać Ciebie 🙂

    • Orkisz jako taki jest dozwolony, więc mąka orkiszowa też, w ilości pół szklanki na porcję. Pozdrawiam.

  • Magdalena Kalinska

    Szykuję się (przygotowuję ciało i umysł) na dietę od poniedziałku, Startuję z menu dla początkujących. I tak sobie monitoruję ten blog i tak czytam te przepisy – żaden z nich nie stanowi dla mnie problemu, zadna faza nie jest mi straszna. Jedyne co mi przeszkadza i czego bardzo pożądam to gotowe plany na cały tydzień. Jestem ciągle zajęta i taki plan baardzo ułatwia mi życie i planowanie na cały tydzień. Gdybym miała jeszcze z pojedyńczych przepisów sklecać plan tygodniowy to pewnie zniechęciłabym się na starcie. Czy można liczyć na zwiększanie ilości planów do wyboru, gdzie wplecione będą te wszystkie niesamowite przepisy?

    • Magda, na razie dostępnych jest 8 jadłospisów: http://szybkaprzemiana.pl/jadlospisy/, oczywiście sukcesywnie będę zamieszczać kolejne. Trzymam kciuki za Twoje rezultaty.

      • Magdalena Kalinska

        Tak, tak widziałam, jednak kilka odpada na wstępie bo albo lato się kończy, albo „ja lubię miąsko”, albo… 😉 Nie marudzę, znajdę coś dla siebie na pewno. Ale te nowe kolejne przepisy, które zamieszczasz są tak smakowite, ze chciałabym je zobaczyć w planie na tydzień 🙂

        Swoją drogą – jak przyrządzić owsiankę z planu dla początkujących bez mleka?!?! Bez masełka?!?! Jak – podpowiedz Ewo! 🙂 Dziękuję za wsparcie!

        • Magdalena Kalinska

          Już znalazłam przepis na tą owsiankę, mam, widzę – sama woda, grr… a może ja ugotuję je w kąpieli wodnej. No zobaczę.

          • Owsianka na wodzie z owocami, cynamonem, jeśli ktoś lubi bardzo słodki smak także z ksylitolem jest bardzo pyszna moim zdaniem 🙂

  • Gosia

    Moje śniadanie 3. fazowe wygląda tak: jajko + cukinia + bakłażan + cebula + pół szklanki namoczonych płatków owsianych (wszystko smażę na oleju) i owoc. Mam pytanie: warzyw (surowych) wychodzi mi ok. 3 szklanek. Czy muszę jeszcze dodatkowo jeść warzywa? Czy taka ilość, chociaż w postaci smażonej, jest wystarczająca?

  • Beata Weidemann

    Ewo pokochałam owsiankę dzięki tej diecie.
    Mam tylko problem z trzecią fazą
    Wszystkie owoce dozwolone już są poza sezonem a owsianka z nieśmiertelnym grapefruitem już mi powoli brzydnie
    Co moge dodać do owsianki by było zgodnie z fazą 3 i tym zimowym sezonem ?

    • Tak, owoce w 3. fazie o tej porze to jest problem. Ja ratuję się mrożoną borówka amerykańską kupowaną na wagę (w Tesco e-zakupy). Także jeśli nie grejpfrut, to pozostają mrożonki. Można też zrezygnować z owoców, jeśli dodajemy do posiłku warzywa o wyższym IG, np. marchew, bataty, pomidory, buraki.

      • Beata Weidemann

        O muszę podjechać do Tesko i zobaczyć te mrożonki.
        A czerwone porzeczki ?
        Można ?

        • Porzeczki nie ma liście diety, ale sądzę, że do 3 fazy pasowałaby, ma b. niskie IG.

          • Beata Weidemann

            O to super wiadomość 🙂
            Porzeczek mam pół zamrażalki 🙂 Latem odkryłam dziką plantację w lesie i z każdego spaceru z psem wracałam z pokaźnym zbiorem 🙂