Śniadanie w 3. fazie diety

To kolejny temat, który budzi wiele wątpliwości – jak powinno wyglądać śniadanie w 3. fazie diety przyspieszającej metabolizm? W książkach autorki diety Haylie Pomroy podawane są niejasne czy wręcz sprzeczne informacje.

Otóż według najnowszych informacji śniadanie w 3. fazie powinno zawierać:

Obowiązkowo:

  • zdrowe tłuszcze,
  • ziarna,
  • owoce,
  • warzywa.

Opcjonalnie:

  • proteiny.

Oznacza to, że nie ma obowiązku jedzenia do śniadania białka (czyli mięsa, ryby lub warzyw strączkowych), ale może je włączyć, jeśli mamy ochotę. Bez względu na to, co na ten temat mówią książki Pomroy, jest to najbardziej aktualna i wiarygodna informacja pochodząca z aplikacji autorki diety na iPhone’a. I tak jak wydrukowanej książki nijak nie można zmienić, tak aplikacja jest w razie potrzeby aktualizowana i zawsze opieram się na niej, gdy pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości odnośnie zasad diety.

Przykłady śniadań bez białka:

Owsianka z jagodami tahini i kokosem, do tego 2 pomidory lub marchewki lub dowolne inne warzywa dozwolone w 3. fazie
owsianka | dieta przyspieszająca metabolizm

 

Pudding czekoladowy chia z owocami (owoców musi być szklanka), do tego powinniśmy dodać pół szklanki ugotowanych ziaren i warzywa
pudding-chia-dieta-metabolizm

Przykłady śniadań z białkiem:

Sałatka z 180 gr tuńczyka w sosie własnym, sałaty, pomidora, ogórka, papryki i sosu winegret na bazie 3 łyżek oliwy z oliwek, kawałek brownie, szklanka owoców, np. malin lub borówki amerykańskiej
brownie-metabolizm

 

Muffinki śniadaniowe wytrwane, plaster wędliny bez węglowodanów, surówka z pomidora, papryki i 2 łyżek oliwy z oliwek, grejpfrut lub brzoskwinia
muffinki-jajeczne-metabolizm

A Wy jakie śniadanie w 3. fazie preferujecie – z białkiem czy bez?

Zapraszam do zapisania się do newslettera,  w którym przesyłam ciekawe materiały niepublikowane na blogu.

Dołącz do zamkniętej grupy na Facebooku Szybki metabolizm – wiedza i wsparcie.

Zapraszam także do mojego blogowego sklepiku m.in. z jadłospisami w wersji full wypas i e-kursem „Dieta dla początkujących”.




Posted in:
About the Author

Ewa - SzybkaPrzemiana.pl

Absolwentka psychodietetyki i autorka bloga SzybkaPrzemiana.pl, gdzie od ponad 4 lat propaguje zdrowe odżywianie, aktywny styl życia i doradza w zakresie diety przyspieszającej metabolizm i innych zdrowych diet.